امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنامه‌های ویژه محرم صداوسیمای خوزستان اعلام شد:
برنامه‌های ویژه محرم صداوسیمای خوزستان اعلام شد:

صدای سنج و دمام عزای امام حسین(ع) از خوزستان به گوش می رسد

مشاهده ۱۵۱۱
۱۳۹۹/۰۵/۲۸- ۰۹:۴۰
تعداد بازدید:1511

صداوسیمای مرکز خوزستان به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و زنده نگاه داشتن حماسه تاریخی و ماندگار عاشورا برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در صدای مرکز خوزستان برنامه زنده رادیویی «در میان میدان» با هدف آشنایی با ارزش های والای قیام حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) و ابعاد تاریخی و فرهنگی آن، به تهیه‎ کنندگی امین حسین زاده و تلناز سکز در 13 قسمت 60 دقیقه ای و در ساعت 18 با مخاطبان همراه می‌شود.  این برنامه با حضور کارشناس به تشریح این واقعه تاریخی می‌ پردازد.
همچنین برنامه عربی «صوت الحسین» به تهیه کنندگی حسین حیاوی و گویندگی محمد رضا زاده به صورت زنده ساعت 21، به مدت 120 دقیقه با بخش های مختلفی چون  شعرخوانی  شعرای عرب خوزستانی در ذکر مصیبت امام حسین (ع)، پخش مراسم  سینه زنی و عزاداری و پخش صدای ماندگار (با اجرای گویندگان کهنه کار این برنامه) تقدیم شنوندگان می‌شود. همچنین پخش گزیده سخنرانی‌های منتخب از مرحوم دکتر احمدوائلی  و ... نیز دیگر آیتم برنامه «صوت الحسین» است.
«آوا و نوا» دیگر برنامه رادیو خوزستان است که به پخش مداحی‌ها و مرثیه سرایی‌های در خواستی از سوی مخاطبان اختصاص دارد.
همچنین در برنامه‌های معمول صبحگاهی «طلوع صبح» و برنامه‌های عربی و فارسی «خانواده» نیز به این حماسه تاریخی و ماندگار پرداخته می‌ شود. 
سیمای مرکز خوزستان نیز به این مناسبت برنامه عربی  «مدرسه الطَّف» به تهیه کنندگی رحمان باجی را به صورت زنده ساعت 19 در 15 قسمت 50 دقیقه ای روانه آنتن می‌کند. برنامه «موکب» به تهیه کنندگی میلاد امینی موحد نیز در 13 قسمت 60 دقیقه ای با بخش های مختلفی چون مقتل خوانی، پخش مراسم عزاداری شهرهای مختلف  استان، معرفی پیرغلامان، گفت و گو در خصوص ابعاد قیام حضرت  اباعبدالله الحسین(ع)، و.... پخش می‌شود.
پوشش و پخش ویژه برنامه‌های «شب شعرعاشورایی»، «مقتل خوانی عربی» و ویژه برنامه «تا پای جان» هم به صورت زنده و بدون جمعیت عزاداران در سوم و پنجم محرم به مدت 40 دقیقه از دیگر اقدامات شبکه استانی خوزستان در این ایام است.
پخش برنامه «یک روز یک نکته» (پخش سخنرانی)، پو شش مراسم «احلی من العسل نوجوانان و محرم»  به تهیه کنندگی عظیم بهمنی و پخش تیزر «هر خانه یک حسینیه» کاری از مهدیه مرادی نیز از دیگر تدارکات سیمای خوزستان به شمار می آیند.
همچنین پخش مستندهای «به روایت شمر» و «سعید ابوسعید» به تهیه کنندگی سید مسعود موسوی والا، تولید و پخش کلیپ  «اشک» به تهیه کنندگی محمد کمایی، کلیپ های «شهیدحاج قاسم سلیمانی» و کلیپ  «محرم» به تهیه کنندگی اسماعیل معنوی، موشن گرافیک «تاریخچه اربعین» در 10 قسمت 2 دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدیه مرادی  و .......نیز بخشی از برنامه‌ های تدارک دیده شده شبکه استانی مرکز خوزستان  به مناسبت گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

امتیاز شما