امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
قدردانی از عوامل «مدرسه تلویزیونی ایران»
قدردانی از عوامل «مدرسه تلویزیونی ایران»

راه‌اندازی«مدرسه تلویزیونی ایران» اقدامی ماندگار در حوزه آموزش کشور

مشاهده ۶۵۹
۱۳۹۹/۰۵/۲۹- ۰۸:۱۴
تعداد بازدید:659

مراسم قدردانی از معلمان و عوامل «مدرسه تلویزیونی ایران» با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون سیمای رسانه ملی، سه شنبه ۲۸ مرداد ماه در دبیرستان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما در آیین قدردانی از معلمان و عوامل این برنامه تلویزیونی گفت: راه اندازی «مدرسه تلویزیونی ایران» با همکاری وزارت آموزش و پرورش کاری ماندگار در حوزه آموزش در کشور شد که از نگرانی‌ ها و اضطراب خانواده‌ ها در بحث آموزش کاست.
وی با اشاره به همت والای معلمان برای حضور در «مدرسه تلویزیونی ایران» گفت: معلمان سختکوش ما، در این مدت برگ زرینی به فعالیت های خالصانه و مجاهدانه خود در امور آموزش افزودند و این آمادگی وزارت آموزش و پرورش، بی شک از یک عقبه بسیار قوی و اصولی بهره می‌ برد، همان طور که مدافعان حوزه سلامت و بهداشت کشورمان در ایام کرونا به شایستگی و با فداکاری، برای سلامت هموطنان عزیز مجاهدانه خدمت گزاری کردند.
دکتر میرباقری گفت: با پیدایش ویروس کرونا در کشور، طی جلساتی که با رئیس سازمان صداوسیما داشتیم، موظف شدیم تا هر چه سریع تر بحث اطلاع رسانی را برای مردم خوب کشورمان انجام دهیم و تمام برنامه‌های رسانه هم به سمت آگاهی بخشی جامعه معطوف شد. ما با طراحی حدود ۵۷ برنامه در همان روزهای اول بروز کرونا در کشور به  اطلاع رسانی و دادن آموزش های لازم پرداختیم و با دعوت از کارشناسان و متخصصان، جدیدترین اطلاعات پزشکی را در اختیار مردم عزیز کشورمان قرار دادیم. از این رو  رسانه ملی به منبع مطمئن و ‌موثق برای مردم تبدیل شد.
معاون سیما تصریح کرد: در شرایطی که دشمن فکر می‌ کرد فرصت پیدا کرده سرمایه اجتماعی را کاهش دهد و با ایجاد استرس و نگرانی به زعم خود، جمهوری اسلامی را با چالش مواجه کند نظام جمهوری اسلامی توانست به خوبی از این بحران عبور کند. ‌رسانه ملی هم در این میان با بمباران برنامه‌های شبکه‌های ماهواره ای و تبلیغات منفی رسانه‌ های معاند برای ایجاد فضای ناامید کننده و ترویج یاس مواجه بود که به لطف خدا و با هوشیاری و تلاش همه همکاران در رسانه ملی این مسئله هم به خوبی مدیریت شد.
معاون سیما خاطرنشان کرد: بعد از تصمیم ستاد ملی کرونا برای تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، حدود ۱۵ میلیون دانش آموز خانه نشین شدند که برای خانواده‌ها دغدغه خاطری جدی برای ادامه بحث آموزش به وجود آورد. در این زمان و با توجه به شرایط پیش آمده و جلساتی که با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، صداوسیما نخستین کلاس درس را از طریق مدرسه تلویزیونی در تاریخ ۱۰ اسفند سال گذشته آغاز کرد و ارزیابی‌های اولیه هم نشان داد خانواده‌هایی که نگرانی داشتند خیلی زود آرامش خاطر پیدا کردند و متوجه شدند مسئولان ما به فکر نیاز آموزشی فرزندانشان هستند.
دکتر میرباقری اظهار داشت: رسانه ملی تاکنون در بحث کرونا چهار قله داشته است. یکی از اقدامات رسانه ملی تهیه و تولید برنامه‌های با محور بهداشت و سلامت بود که بسیار پرشتاب و بدون توقف از همان ابتدای شیوع این بیماری رسانه ملی آن را دنبال کرد. گام بعدی که بسیار هم به سرعت شکل گرفت بحث آموزش بود که به صورت مدرسه تلویزیونی شکل گرفت که تاکنون ادامه دارد.
وی ادامه داد: از آنجایی که در آستانه عید نوروز قرار داشتیم و تقویت روحیه امید و شادابی برای جامعه ضروری بود، جدول پخش برنامه‌های سیما از ۳ اسفند به جدول پخش برنامه‌های نوروزی تبدیل شد، چون مردم بسیار به روحیه و سرگرمی احتیاج داشتند بسیاری از تولیدات ویژه نوروز را را قبل از عیدپخش کردیم.
میرباقری با اشاره به اهمیت مراسم و مناسک مذهبی برای مردم گفت: در ماه‌ های مبارک رجب، شعبان و رمضان، رسانه ملی به تهیه و تولید برنامه‌های با محتوای دینی و معارفی پرداخت تا خلاء حضور اجتماعات بزرگ دینی با حضور مردم مومن و خداجو کاسته شود و مردم عزیز کشورمان بتوانند از برکات این ماه‌های گرانقدر بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در مواجه با بیماری کرونا همواره از ظرفیت هنگفت دعا و استمداد از خدا بهره گرفته است و به لطف خدا برای ایام محرم نیز برنامه حسینیه ایران را طراحی شده تا عاشقان حسین (ع) بتوانند برنامه‌های ویژه محرم و عزاداری حسینی را از طریق رسانه ملی دنبال کنند.
معاون سیما خاطرنشان کرد:  رسانه ملی از ابتدای تعطیلی مدارس و خانه نشینی دانش آموزان در کنار وزارت آموزش و پرورش بوده و همچنان تمام امکانات خود را برای ادامه مباحث آموزش در مدرسه تلویزیونی ایران در اختیار قرار می دهد.
وی با اشاره به این که بحث آموزش به این سبک از پیچیدگی‌ های زیادی برخوردار است گفت: مطمئنا در این مدت آسیب شناسی و بررسی‌های لازم برای رفع کاستی‌های احتمالی هم انجام شده است و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.
دکتر میرباقری در پایان با تشکر از تمام عوامل و دست اندرکاران «مدرسه تلویزیونی ایران» گفت: راه اندازی این مدرسه یک سرمایه بزرگ‌ برای ما در دوران کرونا شد که ماندگار می‌شود و رسانه ملی آماده است تا پایان این ماموریت در کنار وزارت آموزش و پرورش باشد و ما با طراحی رسانه ای سعی می‌ کنیم با شتاب و دقت بیشتر کار را جلو ‌‌ببریم.

در شرایط ویروس کرونا ایران سراسر مدرسه شد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با قدردانی از دست اندرکاران شبکه آموزش اظهار کرد: چند باری که در شبکه آموزش حضور پیدا کردم روح و موضوع فعالیت‌ های مخلصانه اول انقلاب را در آن شبکه دیدم، لذا از تلاش‌ های عوامل این شبکه در آماده‌ سازی برنامه‌ های تلویزیونی تشکر می‌ کنم.
حاجی میرزایی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا یک آزمون بزرگ برای کشورها بود گفت: جامعه ایران در مقابل شرایط جدیدی که ویروس کرونا به وجود آورد پر افتخار است؛ نظام سلامت ما در شرایط شیوع کرونا به سرعت وارد عمل شد و جامعه ما نیز با توانمندی‌ های خاص خودش توانست در مقابل اثرات منفی شیوع ویروس کرونا مقاومت کند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا نظام آموزشی کشور تحت آزمایش قرار گرفت، اظهار کرد: اختلال در نظام آموزشی کشور تبعات سنگینی برای جوامع دارد اما خوشبختانه آموزش و پرورش از نظر سرعت، کیفیت و تنوع آموزش‌ها واکنش مناسبی ارائه داد در حالی که برخی از کشورها با شرایط موجود ویروس کرونا سال تحصیلی خود را تمام کردند اما ما محکم ایستادیم و سال تحصیلی را تا پایان ادامه دادیم.
وی با اشاره از تعبیری از فرمایش امام (ره) که می‌ فرمایند ایران را مدرسه کنیم، گفت: تحقق واقعی مدرسه شدن ایران از این مسیری که امروز شروع کردیم، می‌ گذرد و در این شرایط ایران یکپارچه مدرسه شد و به تعداد تمام خانه‌ها در ایران مدرسه شکل گرفت.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مدرسه تلویزیونی این بود که خانواده‌ها با آموزش دانش آموزان درگیر شدند، اظهار کرد: سال‌ ها هدف ما این بود که خانواده‌ها در امر آموزش فرزندانشان وارد شوند و تاسیس انجمن اولیا و مربیان نیز به همین علت بوده است.
حاجی میرزایی در پایان با بیان اینکه به دنبال هم راستایی ماموریت‌ ها با صداوسیما هستیم اظهار کرد: یکی از ساحت‌ هایی که در سند تحول بنیادین است، آمادگی برای ذهن و فکر دانش آموزان در افزایش خلاقیت‌ های دانش‌آموزان است لذا از دستاوردهایی که به‌ دست آمده است برای سال آینده تحصیلی استفاده می‌ شود.

همکاری مثال زدنی
دکتر احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما، نیز همکاری و پیگیری وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش برای نیل به هدف مشترک را نمونه یک همکاری مثال زدنی دانست و با قدردانی از رئیس سازمان و معاون سیما به عنوان حامیان اصلی این حرکت جهادی، از حضور شجاعانه و نقش آفرینی همکاران تولید و فنی و پخش و ستادی و تمامی همکارانی که به نوعی در این حرکت عظیم نقش داشتند تشکر کرد.

امتیاز شما