امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازتاب اعتراضات نژاد پرستی در آمریکا هشتگ پربازدید شبکه العالم

مشاهده ۵۳۵
۱۳۹۹/۰۶/۰۴- ۱۴:۵۴

بازتاب ادامه اعتراضات گسترده ضد نژاد پرستی در آمریکا به رفتار پلیس با سیاه پوستان در برنامه امشب سه شنبه 4 شهریور «هاشتاغ» شبکه العالم بررسی می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در تازه ترین حادثه مردم شهر کِنوشا در ایالت ویسکانسین تظاهرات بزرگی را در اعتراض به رفتار پلیس شکل دادند که بازتاب آن در توییتر به صورت ویدئویی منتشر شده است و حاکی از کشته شدن یک سیاه پوست به ضرب7گلوله به دست پلیس شهر کنوشا بوده است. در این برنامه از «هاشتاغ» به حواشی ماجرای مزبور پرداخته می‌ شود.
همچنین در این برنامه بدان اشاره خواهد شد که پلیس در کنترل شورشگران با مشکلات جدی‌ای رو به رو شده است و معترضان به یک دادگاه در شهر کنوشا حمله ور شدند و با بمب‌های دست ساز با پلیس درگیر شده اند.
قطع آب منطقه حسکه سوریه به دست ترکیه، هشتگ پر بازدید دیگری است که در این برنامه تشریح می‌شود. گفته می‌شود وزارت ‌خارجه سوریه، در بیانیه‌ ای به شدت، اقدام ترکیه در قطع آب شرب مردم استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه را محکوم کرده است. مطابق با قانون بین‌ المللی حقوق بشر از جمله توافق ژنو، این اقدام جنایتی جنگی به شمار می آید که در شبکه‌های اجتماعی واکنش بسیاری را برانگیخته است. در این خصوص اشاره خواهد شد که در خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» آمده که وزارت ‌خارجه سوریه تأکید کرده است که ترکیه و نیروهای طرفدارش با موافقت دولت آمریکا و تروریست‌های وابسته به هر دو طرف، از آب به عنوان سلاحی جنگی علیه زنان، کودکان و افراد سالخورده استفاده کرده‌ اند.
«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای علا قاسمی، چهارم شهریور ماه ساعت 23:15 به وقت تهران از آنتن شبکه العالم پخش می‌شود.

امتیاز شما