امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

گام اول برای گفتن «راز ناتمام» در سیمای مرکز کرمان

مشاهده ۱۲۰۲
۱۳۹۹/۰۶/۱۰- ۱۱:۳۳

صداوسیمای مرکز کرمان پیش تولید سریال «راز ناتمام» درباره شهید محمد جواد باهنر را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان در مراسم آغاز پیش تولید سریال «راز ناتمام» (ویژه شهید محمد جواد باهنر) با اشاره به وجود قهرمانانی همچون شهید باهنر و حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای قهرمان استان گفت: سریال ویژه شهید باهنر با نام «راز ناتمام» در ۲۶ قسمتِ ۴۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی امین امانی و کارگردانی امین و علی امانی تولید خواهد شد‌.
احمد علیرمضانی از تولید و ارائه ۵۲ مستند شهید تا یک سال و نیم آینده خبر داد و  اعلام کرد: ۷ مستند نیز باموضوع مدافعان حرم و 20 مستند برای سرداران شهید ۲۰ تدارک دیده شده است.
وی افزود: این ۷ مستند از منابع متمرکز در مدت زمان ۴۱۶ دقیقه در دست تولید است و ۴ تله فیلم تایید شده است. و ۵ مجموعه پویا نمایی (انیمیشن) نیز در مرحله تولید است.
علیرمضانی با بیان اینکه از شهید محمد جواد باهنر تاکنون فیلمی‌ ساخته نشده بود گفت: برداشت ها، سکانس ها و لوکیشن‌ هایی از این فیلم نیز در خارج از کشور تصویربرداری می‌شود.
وی با تشکر از استاندار کرمان به منظور تامین نیمی از هزینه‌های تولید این سریال، گفت: امروز تفاهم نامه تولید برای تامین هزینه بین صداوسیما و استانداری کرمان امضا می‌شود.
رئیس مرکز سیمای استان‌ های صداوسیما نیز  در این جلسه، با تاکید بر معرفی قهرمانان و شخصیت های مهم استان کرمان در رسانه ملی گفت: برای تولید سریال ها  کمبود هایی وجود دارد، که باید با حمایت بخش های مختلف رفع شود.
فاطمی‌ با اشاره به تولید سریال هایی از زندگی نامه شهدا گفت: نسل جدید با این شهیدان آشنا نیستند و باید برای معرفی این شهدا به نسل امروز سخت کار کرد.
وی با بیان اینکه  هدف از تولید برنامه‌ های رادیویی و تلویزیونی  صرفا پر کردن اوقات مخاطبان نیست گفت:  هدف اصلی سازندگی مردم به شکلی است که اسلام و انقلاب می خواهد و در مسیر این هدف باید اسوه‌ها و الگو های انقلاب را به مردم معرفی کرد.
رئیس مرکز سیمای استان‌هاگفت: در این زمینه تولید۳۰ سریال در دستور کار قرار گرفته که تا کنون چند مورد ساخته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان هم با گرامیداشت هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو چهره ای ماندگار هستند که دولت اسلامی را به عنوان مدیرانی مخلص، با انگیزه و با اخلاق به محقق کردند و با دست خودشان این جلوه و شکوه را امضا کردند.
فدائی استاندار کرمان هم گفت: در پی سرمایه گذاران و متخصصان علاقه مند برای راه اندازی شهرک سینمای کرمان هستیم که به تهیه و تولید فیلم و سریال در استان کرمان سرعت ببخشد.
رحمان سیفی‌آزاد مشاور و ناظر کیفی سریال «راز ناتمام» هم گفت: افزون به ۵۰۰ ساعت تحقیقات میدانی از مهندس باهنر، برادرشان ناصر باهنر و فرزندشان انجام شده و تاییدیه گرفته شده است.

امتیاز شما