امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به ترکیه از دید «شبانه سیاسی»

مشاهده ۵۱۶
۱۳۹۹/۰۶/۱۵- ۱۴:۲۲

زوایای مختلف سفر نیچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به ترکیه در برنامه امشب شنبه 15 شهریور «شبانه سیاسی» کانال کردی شبکه سحر ارزیابی می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در پی سفر نیچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به ترکیه ابعاد و زوایای مختلف این سفر با حضور هوشنگ شیخی کارشناس مسائل سیاسی بررسی و نقد خواهد شد.
مواضع اقلیم کردستان عراق در خصوص حملات هوایی و زمینی ترکیه به اقلیم، سطحی فعلی روابط سیاسی آنکارا و اربیل و اهمیت دروازه مرزی آواکوی برای ترک ها از موضوعات امشب این برنامه به شمار می آیند.
همچنین دورنمای آینده روابط نفتی و گازی آنکارا و اربیل و نگرش بغداد به این موضوع، موانع روابط اقتصادی دوسویه و مشکلات پیش روی آن، زمینه‌های همکاری سه جانبه امنیتی اربیل، آنکارا و بغداد در مورد پ .ک . ک و پیش بینی‌ها از آینده روابط اقلیم کردستان نیز از جمله مباحث مهم دیگری است که به آن پرداخته می‌شود.
برنامه«شبانه سیاسی» به تهیه کنندگی رستم نادری، دستیاری علی اکبر اسماعیل زاده و اجرای رسول شیخکانلو، امشب 15شهریور ساعت 21:30 به وقت تهران به مدت 45 دقیقه به طور زنده  روی آنتن کانال کردی شبکه سحر می رود.

امتیاز شما