امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

از خوشه چین استاد بنان تا مدارس تاریخی در کشور

مشاهده ۷۵۷
۱۳۹۹/۰۶/۱۹- ۱۲:۱۶

شبکه رادیویی فرهنگ 19 شهریور در برنامه های «ده ترین» و « با کاروان شعر و موسیقی» به سراغ مدارس تاریخی ایران و قطعه «خوشه چین» استاد بنان می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» امروز، قطعه«خوشه چین» با صدای استاد غلامحسین بنان برای علاقه مندان موسیقی روی آنتن می رود. این اثر از ساخته‌ های استاد روح الله خالقی، با شعری از کریم فکور است که پس از استاد غلامحسین بنان، خوانندگانی چون سالار عقیلی و ایرج بسطامی، آن را بازخوانی کرده اند. در این برنامه این اثر با هر سه خوانش پخش و شناسنامه آن بررسی می‌ شود. برنامه«با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی، ساعت ۱۲:۲۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ روی آنتن می رود.

همچنین در برنامه«ده ترین» 19 شهریور چند مدرسه تاریخی ایران، همچون دبستان دیانت قزوین مربوط به دوره قاجار، مدرسه شاه کمالیه در محله شاه کمالیه شهر یزد ، مسجد و مدرسه ملاوردیخان در چهارراه مولوی-امام خمینی شهر قزوین، مدرسه هدایت ارومیه، مدرسه رشدیه تبریز و .... معرفی می‌شو ند. در برنامه «ده ترین» رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی نازنین حاج سیف الله و گویندگی احسان همتی، هر چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه، با ده تا از برترین‌های ایران در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، فعالیت های گروهی و ... آشنا می‌شوید.

امتیاز شما