امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تببین سیاست های سیما برای اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر

مشاهده ۷۰۵
۱۳۹۹/۰۶/۲۲- ۲۲:۳۰

معاون سیما در نشست سیاست های سیما در اربعین حسینی و دهه آخر صفر ابراز امیدواری کرد رسانه ملی بتواند با انعکاس راهپیمایی باشکوه اربعین در عراق، حال و هوای زائران حسینی را به خانه‌ها بیاورد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرتضی میرباقری در نشست سیاست های سیما در اربعین حسینی و دهه آخر صفر با تاکید بر ظرفیت بسیار عظیم اربعین گفت: آن چه رسانه ملی در انعکاس و پوشش مراسم و مناسک مذهبی در ماه‌های گذشته و ویژه ماه محرم در شرایط خاص کنونی به لحاظ شوع ویروس کرونا انجام داد، بی شک یک اقدام انقلابی و جهادی رسانه ای بود. میر باقری با تاکید بر اینکه جوهره انقلاب ما، اجتماعات است، گفت: دشمن تصور می‌کرد با بروز کرونا و محدود شدن اجتماعات، ضربه مضاعفی به نظام می زند اما برپایی اجتماعات مذهبی ناکامشان گذاشت.
وی ادامه داد : جمهوری اسلامی‌ با تکیه بر چنین ظرفیت ها و دارا بودن توانایی‌ ها و داشتن قدرت حل مسئله، می تواند بر مشکلات و سختی‌ ها فائق آید معاون سیما با اشاره به وجود همه محدودیت ها، فشارها و شیطنت های دشمنان گفت: روحیه انقلابی و جهادی و ظرفیت مذهبی بی نظیر و همراهی مردم، تاکنون توانسته است انقلاب را از گردنه‌ های سخت و اقدامات کارشکنانه دشمنان به خوبی عبور دهد.
معاون سیما، لزوم برپایی اجتماعات مذهبی را بسان چراغ روشنی توصیف کرد و گفت: این مجالس به نیازهای معنوی و فکری مردم پاسخ می دهد و در این شرایط متفاوت نیز با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی به خوبی برگزار شد و پیام مهمی‌ برای همگان داشت.
میرباقری برگزاری مراسم عزاداری را در دهه اول محرم، یک کار انقلابی توصیف کرد که رسانه ملی توانست از ظرفیت های خود به شایستگی استفاده کند و بی شک چنین سرمایه گذاری‌ های معنوی تاثیرات مطلوب بی شماری در آرامش و توکل مردم خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه اربعین حسینی، ظرفیت هنگفتی برای بیان اهداف قیام سالار شهیدان دارد، خاطرنشان کرد : امیدواریم رسانه ملی بتواند با انعکاس راهپیمایی باشکوه اربعین در عراق، حال و هوای زائران حسینی را به خانه‌ها بیاورد که این نمایش اجتماع باشکوه، هم در داخل کشور و هم در بیرون مرزها تاثیر خود را خواهد گذاشت.
وی در پایان گفت: در انعکاس اجتماعات حسینی شاهد همکاری تنگاتنگ سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی و دیگر دستگاه‌ ها بودیم و ان شالله ماحصل این کار جمعی، تقویت روحیه جمعی و‌ فرهنگ ایثار در هشت سال دفاع مقدس است که به برکت خدمتگزاری به اهل بیت (ع) روی می دهد.
برپایی «موکب تلویزیونی ایران» در ایام اربعین حسینی
مدیر شبکه قرآن و ‌معارف سیما در این نشست با اشاره به انعکاس مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در دهه اول محرم از شبکه‌ های رسانه ملی گفت: در ابتدا تصویر دقیقی از نحوه برگزاری مراسم های دهه اول وجود نداشت و باتوجه به تغییرات نحوه برگزاری مراسم عزاداری و تغییر دستورالعمل ها در شرایط کرونایی، رسانه ملی توانست در ماه‌های رجب، شعبان، رمضان و مراسم احیای شب های قدر، مراسم عرفه و ... با تهیه و تدارک سناریوهای مختلف، با تجربه ای موفق وارد میدان شود.
شیخ اکبری درباره تنوع برنامه‌ های حسینیه تلویزیونی ایران ادامه داد: ویژه برنامه‌ های محرمی‌ شبکه‌های سیما امسال افزایش چشمگیری داشت به طوری که تلویزیون در دهه اول محرم در برنامه‌ های خود از ۹۵ مداح و ۲۷ سخنران مطرح کشور در شور و شعور افزایی بهره برد.
دبیر شورای معارف سیما افزود: امسال عنایت ویژه تری هم به استان‌ ها شد و مراسم عزاداری و آیین‌ های مختلفی که در شهرهای مختلف به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد، از شبکه‌های مختلف سیما پخش و اقامه نماز ظهر عاشورا از سراسر کشور به صورت گسترده و کامل پوشش شد.
شیخ اکبری با تاکید بر این که مردم فهیم کشورمان همواره و در تمامی‌ شرایط پای دین و اهل بیت علیه السلام هستند، تصریح کرد: تا پیش از ماه محرم، دشمنان نظام با هجمه‌ ها و تبلیغات منفی خود، در تحت الشعاع قرار دادن مراسم عزاداری امام حسین (ع) برآمدند که مثل همیشه در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند و مردم خداجوی با برگزاری عزاداری سالار شهیدان، برگ زرینی در ارادت به امام حسین و عشق به امام عاشقان به نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و دهه آخر صفر گفت: برنامه ای با عنوان «موکب تلویزیونی ایران» برای اربعین از شبکه‌های سیما پخش می‌شود تا حال و هوای اربعین را برای عزاداران حسینی که امسال توفیق پیاده روی را به سبب بیماری کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی از دست داده اند از طریق تلویزیون درک کنند. در روز اربعین هم ان شالله مسیر راهپیمایی در عراق و قرائت زیارت اربعین از شبکه‌های سیما پخش می‌ شود. دبیر شورای معارف سیما با محکومیت اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: برای دهه آخر صفر که مصادف با رحلت جانگداز پیامبر عظیم الشان اسلام است و با توجه به این اقدام موهن که خشم مسلمانان را برانگیخته، شبکه‌ های سیما به طور ویژه به ابعاد شخصیتی ایشان می‌پردازند.
رسانه ملی در محرم گل کاشت
حجت السلام و المسلمین جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغاتی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست گفت: امسال محرم با ویژگی‌ های منحصر به فردی به لطف خدا برگزار شد و مردم در آن نقش اصلی را ایفا کردند که باید قدردان آن‌ ها باشیم. این مهم است که بدانیم وقتی رسانه ملی این شکوه حضور عزاداران حسینی را در قاب تلویزیون میلیون‌ها مخاطب به نمایش می‌ گذارد، تاثیر گذاری آن بیشتر می‌ شود.
وی افزود : 250 ساعت برنامه مشترک همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شورای معارف سیما در دهه اول محرم ساخته شد که لازم است از همراهی و همدلی معاونت سیما تشکر کنم.
معاون امور فرهنگی و تبلیغاتی سازمان تبلیغات اسلامی‌ با بیان اینکه رسانه ملی در محرم گل کاشت، ادامه داد: رسانه ملی می تواند در مراسم اربعین پیش رو و دهه آخر ماه صفر قاب های تصویری خوبی را به نمایش بگذارد و خلاء پیاده روی اربعین امسال را برای مردم جبران کند.
حجت السلام و المسلمین جلالی همچنین تاکید کرد: در همین دهه اول محرم توانستیم با حضور پر شور رسانه ملی، بر هجمه دشمنان با هدف از بین بردن عظمت محرم غلبه و آن را خنثی کنیم.
دهه آخر صفر، نقطه کانونی آستان قدس رضوی است حجت السلاموالمسلمین گنابادی نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز گفت: دهه آخر صفر یک نقطه کانونی برای ما در آستان قدس است و باید با رعایت تمامی ملاحظات و محدودیت ها بتوانیم حرکت خوب و در خوری را از یک جامعه شیعه و انقلابی ایران اسلامی رقم بزنیم.
وی با اشاره به درخواست هیئاتی از سراسر کشور برای حضور در حرم امام رضا(ع) افزود: این آمادگی وجود دارد تا با هماهنگی رسانه ملی برای انعکاس برنامه هیئت هایی که مورد درخواست بیشتر مردم هستند همکاری داشته باشیم و زمینه‌ های لازم را فراهم کنیم.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در پایان از اهتمام رسانه ملی به ویژه شبکه‌ های سیما در دوران شیوع بیماری کرونا تشکر کرد.
در این نشست همچنین نصرپور مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی و خیرجو رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس گزارشی از اقدامات خود در دهه اول محرم ارائه کردند. در پایان این مراسم از خادمان حسینی شبکه‌ های سیما قدردانی شد.

امتیاز شما