امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

آغاز تصویربرداری سریال فاخر«میراث مجید» در صداوسیمای زنجان

مشاهده ۱۳۹۳
۱۳۹۹/۰۶/۲۳- ۰۹:۲۱

در آئینی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس مرکز سیمای استانها، مسئولان سازمان انرژی اتمی و ... تصویربرداری سریال فاخر«میراث مجید» با موضوع زندگی شهید دکتر مجید شهریاری آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در مراسمی‌با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس مرکز سیمای استانها، مسئولان سازمان انرژی اتمی، امام جمعه و استاندار زنجان و مدیران کل ادارات استان، تصویربرداری سریال«میراث مجید» با موضوع زندگی شهید دکتر مجید شهریاری آغاز شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی در ‌‌مراسم آغاز تصویربرداری سریال شهید شهریاری، با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام اظهار داشت: پس از شهادت این دانشمند عزیزمان، ‌همکاران و دوستانشان از ‌فضائل این شهید بزرگوار بسیار سخن گفته اند، ‌شهید شهریاری، اسوه و الگوی جوانان در اخلاق و پشتکار است و کار باارزشی در گرامیداشت یاد این شهید آغاز شده است که جای قدردانی دارد. وزیر دفاع با قدردانی از دست‌ اندرکاران ساخت ‌این سریال ارزشمند به ویژه صداوسیمای زنجان افزود: ‌امیدواری این سریال در خور شأن این شهید بزرگوار بوده و از تمام مسئولان استان می‌ خواهم نهایت همکاری را برای تولید این اثر ارزشمند داشته باشند تا نسل امروز و آتی میهن مان با ابعاد مختلف شخصیتی این شهید بزرگوار بیشتر آشنا شوند. وی با اشاره به مشارکت وزارت دفاع در ساخت سریال شهید شهریاری تصریح کرد: ‌شهداء نزد خداوند زنده‌ و صاحب بهترین روزی‌ ها هستند، ‌از همین رو باید قدردان جایگاه شهداء باشیم و با تمام وجود یاد و خاطره آنان را زنده نگه داریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، نیز با اشاره به شخصیت شهید دکتر مجید شهریاری گفت: وی استاد اخلاق بود و کمال معنوی و فضائل اخلاقی که در او  وجود داشت، عملأ کلاس های درسش را تبدیل به تدریس درس معنویت، اخلاق و تدین می‌ کرد. حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود:  به نظر من جنبه‌ های معنوی شخصیت دکتر شهریاری، در کنار  برجستگی  در حوزه تخصصی دانش هسته‌ای، شخصیتی ابدی و چهره ای ماندگار در کشور مان به وجود آورد و این گام در تولید سریال تلویزیونی با موضوع زندگی پربار آن شهید عزیز، اجر اخروی فراوان در پی دارد.

رئیس مرکز سیمای استانها در این مراسم، ضمن ابراز خشنودی از تولید این اثر فاخر تلویزیونی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های استانی برای خلق آثار تلویزیونی، تجربه ای موفق است و سابقه دیرینه علمی، عرفانی و دینی استان زنجان، ظرفیت مناسبی را به منظور به تصویر کشیدن زندگی نامه مفاخر این استان ایجاد کرده که شهید راه علم دکتر مجید شهریاری، از نمونه بارز آنها است. دکتر فاطمی افزود: ما هرجا که به استان‌ ها، اعتماد کرده و سرمایه گذاری کرده ایم، اثرات و برکات فراوانی داشته که نمونه بارز آن سریال«میراث مجید» است و در آینده نزدیک شاهد تولید سریال شیخ شهاب الدین سهروردی خواهیم بود.

وی از تلاش شبانه روزی کارکنان مرکز در ایام تعطیلات نوروزی، شیوع ویروس کرونا و پوشش برنامه‌ های متفاوت محرم امسال تشکر کرد و افزود: پخش تصاویر تاثیر گذار بزرگترین کاروان کمک های مومنانه، همزمان با یوم العباس، پیام هایی از مودت، همدلی، اتحاد و نوع دوستی مردم زنجان به جهان مخابره کرد و تبدیل به الگویی در جغرافیای کشورمان شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان هم با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید شهریاری گفت: این شهید والامقام علاوه بر تخصص فراوان در حوزه علوم هسته ای، برجستگی‌ های فراوان دینی ، مذهبی ، اعتقادی و اخلاقی نیز داشت. لطیفی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای آغاز تولید سریال«میراث مجید» تصریح کرد:  فیلمنامه این سریال پس انجام تحقیق و پژوهش، نگارش و نهایی شده و این مجموعه فاخر تلویزیونی، مقاطعی از زندگی پربرکت این شهید عزیز را به تصویر خواهد کشید.

وی ادامه داد: این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای، به کارگردانی حسین تبریزی، تهیه‌ کنندگی مصطفی علمی‌ فرد، نویسندگی حسن عطارها، فاطمه حیدری و دادرس و با مشارکت سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و استانداری زنجان تولید می‌ شود. لطیفی افزود: 5 بازیگر برای ۵ مقطع از دوران زندگی شهید شهریاری درنظر گرفته شده است که کاوه خداشناس، از دوران لیسانس به بعد این شخصیت را بازی می‌کند. فرحان فرحناک نیز از ۱۸ سالگی تا ۲۳ سالگی و برای ۵ سالگی، ۸ سالگی و ۱۳ سالگی هم بازیگرانی شناسایی و انتخاب شده‌ اند.

شهید دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال 1345 در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ماه 1389 توسط منافقان کوردل در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

امتیاز شما