امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر به سد گتوند خوزستان و بازار اصفهان «ایران»

مشاهده ۴۹۶
۱۳۹۹/۰۶/۲۴- ۱۲:۵۱

برنامه «ایران» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت به معرفی سد گتوند یکی از بزرگ‌ ترین سدهای ایران، بازار صنایع دستی اصفهان و رشته مهیچ کارتینگ می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایران» که در هر قسمت با سفر به نقاطی جذاب از کشورمان دریچه ای تازه از دیدنی‌ های ایران را به روی مخاطبان باز می‌ کند، در این قسمت از برنامه به سد گتوند، یکی از بزرگ‌ ترین سدهای ایران که بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران ساخته شده است، می‌ پردازد. این سد عمیق ترین دیوار خاکی آب بند با وسعت 42 هزار متر مربع در جهان را به خود اختصاص داده است. سیستم ترکیبی دیوار آب بند سد گتوند علیا هم منحصر به فرد است.
بخش دیگر این برنامه به معرفی بازار صنایع دستی اصفهان می‌ پردازد. اشیای دست ساز در سراسر جهان از محبوبیت و ارزش زیادی برخوردار هستند از این رو این برنامه به طور خاص، صنایع دستی این استان را معرفی می‌کند.
در ادامه این برنامه معرفی کارتینگ از رشته‌ های مهیج اتومبیل رانی نیز برای طرفداران وسایل نقلیه خالی از لطف نیست.
برنامه «ایران» به تهیه‌ کنندگی محمدعلی قاسمی، روزهای چهارشنبه، ساعت 4 بامداد روی آنتن هیسپان تی وی می ‎رود و در همان روز ساعات 7 و 11 و 20 به وقت تهران و در روز پنجشنبه ساعت 13 بازپخش می‎ شود.

امتیاز شما