امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
لزوم طراحی و معرفی ابزار شناختی واحد برای ناشنوایان
لزوم طراحی و معرفی ابزار شناختی واحد برای ناشنوایان

لزوم طراحی و معرفی ابزار شناختی واحد برای ناشنوایان

مشاهده ۴۴۹
۱۳۹۹/۰۷/۰۵- ۱۳:۵۴
تعداد بازدید:449

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان، از آمادگی رسانه استانی برای همکاری با هیئت های ورزشی ناشنوایان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان در دیدار با در دیدار جمعی از ناشنوایان و قهرمانان رشته‌ های ورزشی ناشنوایان استان و برخی مسئولان این امر، با تبریک هفته جهانی ناشنوایان گفت: برای معرفی فرهنگ ناشنوایان و بیان مشکلات و خواسته‌ های آنان در جامعه، نیاز به نشانه مشخصی است که با همراهی ناشنوایان و هنرمندان گرافیست و برنامه سازان صداوسیما و نهادهای مرتبط از جمله بهزیستی، این نشانه همچون عصای سفید نابینایان طراحی و به مردم معرفی می‌ شود.

علیرمضانی همچنین با اشاره به پوشش و انعکاس همیشگی برنامه‌‌های مناسبتی ناشنوایان در رسانه استانی  افزود: برای بهره مندی ناشنوایان از اخبار، فیلم های سینمایی و دیگر برنامه‌ های رسانه باید امکانات و شرایط خاصی فراهم شود. وی با بیان اینکه توانمندی‌ها و قهرمانان ناشنوا در برنامه‌های مختلف رسانه استانی حتما معرفی خواهد شد  گفت: تلاش می‌کنیم در حد ممکن برخی برنامه‌ها ویژه ناشنوایان تهیه شود.

رئیس هیئت ورزش های ناشنوایان استان نیز در این دیدار با بیان برخی مشکلات ناشنوایان در جامعه بویژه مشکل ایاب و ذهاب آنان گفت: این افراد، ابزار شناختی واحدی در جامعه برای دریافت کمک و خدمات اجتماعی ندارند اما نابینایان با نشانه بین المللی عصای سفید برای مردم قابل شناسایی هستند.

آقای مولا بر ضرورت آشنایی بیشتر مردم به ویژه صاحبان کار و مشاغل با فرهنگ ناشنوایان تاکید کرد. وی همچنین از مدیران و برنامه سازان صداوسیمای مرکز کرمان خواست تا در برنامه‌ های خود این قشر از جامعه را نیز بیشتر از قبل در نظر بگیرند و مقدماتی فراهم کنند تا ناشنوایان بتوانند از برخی برنامه‌ ها و اخبار استان استفاده کنند.
در ادامه پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر حقوق شهروندی ناشنوایان و نابینایان افزود: علاوه بر یاریگری گروهای خیّر و مردمی، نهادهای مرتبط مانند بهزیستی، آموزش و پرورش و صداوسیما نیز با تمام توان پیگیر رفع مشکلات و مسائل آنان باشند.

در این مراسم رئیس هیئت ورزشهای ناشنوایان استان با اهدا سپاس نامه از مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان قدردانی کرد.
در این نشست برخی از ناشنوایان نیز مشکلات خود را مطرح کردند و مدیران صداوسیمای مرکز کرمان در واحدهای مختلف نیز برای بررسی تهیه برخی برنامه‌ ها ویژه ناشنوایان قول همکاری دادند.

امتیاز شما