امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

جریان سازی‌ های دشمن در عصر رسانه تا آسیب شناسی نشر آثار دفاع مقدس روی موج رادیو فرهنگ

مشاهده ۳۲۸
۱۳۹۹/۰۷/۰۶- ۱۲:۲۱

شبکه رادیویی فرهنگ یکشنبه ششم مهر، برای شنوندگان خود، برنامه‌ های متنوعی با رنگ و بوی دفاع مقدس تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» امروز قطعه «پیک سحری » از آثار استاد همایون خرم را بررسی می‌ کند، قطعه مهر و ماه یا پیک سحری از آثار زنده یاد همایون خرم با شعری از کریم فکور، با بازخوانی داریوش رفیعی، کوروس سرهنگ زاده و محمد اصفهانی و به تهیه کنندگی یلدا احتشامی ساعت 12:20 از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

برنامه «سروستان» نیز امروز یکشنبه 6 مهر، با موضوع حضور اقشار مختلف در جنگ و حفظ وحدت در جبهه قومی دینی به تهیه کنندگی امیر رضا راد 12:30 پخش می‌ شود.
نقد و بررسی کتاب «جستاری در سند شناسی دوره مغول» در گفت و گوی حمید شاکری با  عمادالدین شیخ الحکمایی در برنامه «سیم و زر» نیز ساعت 13:30 نقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می‌ شود.

در برنامه «وطن فارسی» رادیو فرهنگ نیز که ساعت 14:30 پخش می‌ شود از اشتراکات زبانی کشورهایی که زبان و ادبیات فارسی در زبان آن‌ها اثرگذار بوده است صحبت می‌شود و بزرگان شعر و ادب و موسیقی کشورهایی چون افغانستان و بنگلادش و ... معرفی می‌ شوند. این برنامه را سیدمحمد باغسنگانی تهیه کرده است و استاد بهروز رضوی به عنوان گوینده در استودیو میهمانان فارسی زبان دیگر کشورها را همراهی می‌ کند.

برنامه «ققنوس» با محور بررسی ادبیات دفاع مقدس هم امروز ساعت 15 در گفت و گو با غلامحسین قاسمی، مدیر انتشارات ستارگان درخشان  به آسیب ها و دستاوردهای نشر در حوزه دفاع مقدس می‌ پردازد. در این برنامه با ساسان ناطق، نویسنده کتاب فرماندهان نبرد نیز گفت و گو می‌شود. همچنین با اشاره به سیمرغ کلاس داستان نویسی «ققنوس»، با علیرضا ایرانمهر درباره، راهکارهایی برای تقویت خلاقیت در داستان نویسی گپ و گفتی انجام خواهد شد.

برنامه «باکاروان شهید» نیز ساعت 16، زندگینامه شهدای دفاع مقدس را بیان کرده است و به معرفی آن‌ها می‌ پردازد، نگاهی تاریخی-فرهنگی به جنگ ایران و عراق و بررسی اتفاقات دوران دفاع مقدس، نیز موضوع برنامه «سنگر به سنگر» است که ساعت 16:15  پخش می‌ شود.

در برنامه «هفت اقلیم» امروز که از ساعت 17 پخش می‌شود «لیلا وصالی» به عنوان کارشناس مجری با دکتر «سید احمد موسوی صمدی» دکترای سیاست گذاری فرهنگی – مدرس سواد رسانه ای و مدیر گروه اجتماعی شبکه چهارسیما درباره جنگ رسانه ای و جریان سازی‌های دشمن در عصر رسانه گفت و گو می‌ شود. بخش «اقلیم دانایی» این برنامه نیز به معرفی کتاب اختصاص دارد. امشب «مرضیه آبکار» کتاب «بابای نه سالگی» را به شنوندگان معرفی می‌ کند، این کتاب نوشته «بهناز ضرابی زاده» کارشناس مسئول آفرینش‎های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که کتاب شینا از معروف ‌ترین آثار اوست و این برنامه به طور ویژه با این نویسنده درباره کتاب «بابای نه سالگی» گفت و گو می‌ کند. برنامه «هفت اقلیم» همچنین در گفت و گو با «محمد رضا بهمنی» مشاور وزیر و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌ های دیجیتال ، پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم تولید و نشر محتوا در فضای مجازی نقد و بررسی می‌ شود. «هفت اقلیم» یکشنبه‌ ها به تهیه کنندگی رویا ولی زاده و مشاوره محتوایی مونا توسلی،کارشناس مجری لیلا وصالی و اجرای گویندگی «مهدی محمدیان» به صورت زندهاز رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

در برنامه «رادیو کتاب» که ساعت 18:30 پخش می‌ شود خاطرات گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله) با معرفی کتاب «پوتین‌های ساق بلند» مرور خواهد شد، این کتاب، مجموعه خاطرات قاسم عباسی، رزمنده گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) است که توسط نشر شاهد منتشر شده و در جشنواره کتاب سال دفاع مقدس سال ۸۹، رتبه دوم و در هفتمین همایش پاسداران اهل قلم رتبه سوم گروه ادبیات و دفاع مقدس را کسب کرده است.

گفت و گوی مریم قاسمی تهیه کننده و گوینده برنامه «ایراندخت» رادیو فرهنگ هم امروز ساعت 19:30 با مریم رمضانی پژوهشگر استخوان باستان شناسی و ژنتیک باستان شناسی  و عضو مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی - دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)  تقدیم شنوندگان می‌ شود، در این برنامه علاوه بر معرفی بانوان موفق بخش از زندگی فردی و اجتماعی و چگونگی فعالیت در نقش های مختلف مورد توجه قرار می‌ گیرد.

در برنامه «چاپخانه» نیز گفت و گوی رضا مهدوی با ابطحی درباره کتاب روش نوین مبانی اجرای موسیقی و گفت و گوی مریم بیانی با دکتر غلامرضا خاکی درباره کتاب مقیم دل، ساعت ۲۰:۰۰ از رادیو فرهنگ شنیدنی است

همچنین «مستند فرهنگ» که به معرفی چهره‌ های تاثیرگذار فرهنگی در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد، ساعت 20:30، زندگی و خاطرات شهید «علیرضا موحد دانش» را از زبان خانواده و همرزمانش مرور می ‌کند.

در برنامه «چراغ مطالعه» که  به نقد کتاب از دید نویسندگان اختصاص دارد، ساعت 21:15 کتاب «حکومت اسلامی و حکم حجاب» از دید نویسندگان  بررسی می‌ شود.

همچنین ساعت 21:45 می توانید شنونده خوانش بخش هایی از کتاب داستان« قهرمان در قاب» از داستان‌های همشهری به قلم یزدان پناه باشید.

برنامه موسیقی «نیستان» نیز با انعکاس تازه ترین رویدادهای موسیقی کشور و گفت وگو با هنرمندان موسیقی هر شب ساعت ۲۲ از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

 

 

 

امتیاز شما