امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

عواقب استعمار بریتانیا بر کشت چای در کنیا از نگاه شبکه پرس تی وی

مشاهده ۴۱۴
۱۳۹۹/۰۷/۰۶- ۱۳:۳۳

برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) شبکه پرس تی وی، به بررسی عواقب استعمار بریتانیا بر کشت چای در کنیا اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با مروری بر غرامت خواهی خانواده‌ های کنیایی که در دوران استعمار به طور بی رحمانه ای توسط ارتش انگلیس از سرزمین‌های خود رانده شدند تا استعمارگران در سرزمین‌ های آن‌ها چای بکارند، به بررسی وضعیت کنیا به عنوان یکی از مهم ترین مستعمرات انگلیس می‌پردازد و اقدام صدها شهرک نشین بریتانیایی نسبت به اشغال بهترین زمین‌ های کشاورزی کنیا برای پرورش چای، قهوه و تنباکو را به نقد و تبادل نظر می‌گذارد.
«آفریقا امروز» ضمن اشاره به گزارش وکلای ویژه سازمان ملل درخصوص آوارگی عمدی و اسکان مجدد دو قبیله کیپسیگیس در زمان سلطه بریتانیا بر کنیا، مسئولیت حقوقی انگلیس در قبال این مسئله و مسئولیت شرکت های چند ملیتی که همچنان از زمین‌ های حاصلخیز تصرف شده در دوران استعمار بهره می‌ برند را نیز  واکاوی می‌کند.
در بخش دوم این برنامه، به گل نشستن کشتی باری ژاپنی واکاشیو در آب های جزیره موریس و پیامدهای زیست محیطی و اقتصادی آن، به بحث و گفت و گو گذاشته می‌شود. در این زمینه با نگاهی به علل این حادثه و تبعات آن برای جزیره موریس، میزان خسارت به محیط زیست، تاثیر آن بر اقتصاد وابسته به صنعت توریسم جزیره موریس و تدابیر احتمالی برای جلوگیری از چنین بلایایی در آینده بررسی خواهد شد.
«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 7 مهر، ساعت 12 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود.
تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 22، سه شنبه ساعت 8 و 17، چهارشنبه ساعت 15، پنجشنبه ساعت یک بامداد و 13 و جمعه ساعت 9 روی آنتن می رود.

امتیاز شما