امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

تدارک صداوسیمای گلستان برای دهه پایانی ماه صفر

مشاهده ۴۴۹
۱۳۹۹/۰۷/۱۲- ۰۸:۳۵

صداوسیمای گلستان در دهه پایانی ماه صفر، ویژه برنامه‌ هایی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با نزدیک شدن به ایام دهه پایانی ماه صفر و اربعین حسینی، صداوسیمای گلستان ویژه برنامه‌رهایی را در حوزه‌ های مختلف سیما، صدای فارسی و برونمرزی، خبر و فضای مجازی تهیه و تولید کرده است.

معاونت سیمای مرکز گلستان با مستند ویژه « سفیر عشق» دیدگاه اهل سنت در خصوص امام حسین (ع) را برای مخاطبان روایت می‌کند و با 4 ویژه برنامه 60 دقیقه ای با عنوان «چراغ هدایت» با عزاداران حسینی همراه می‌ شود.

پخش زنده و ضبطی عزاداری‌ های شهرهای مختلف استان، از جمله بندرگز، گنبد امامزاده یحیی بن زید (ع) و امامزاده عبدالله (ع) گرگان ویژه این ایام از شبکه گلستان و شبکه‌های سراسری و پیاده روی اربعین 98، در قالب 10 برنامه 5 دقیقه ای نیز از دیگر تدارکات سیمای استانی گلستان به شمار می آید.

از دیگر برنامه‌ های سیمای گلستان «دعای پیامبر اعظم» پخش ویژه برنامه سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به صورت زنده از امامزاده عبدالله (ع) گرگان برای بینندگان است. آیتم های این برنامه قرائت زیارت نامه حضرت رسول (ص) توسط مداحان استانی و کشور و پخش سخنرانی‌ ها، گزارش مردمی مرثیه خوانی و مداحی و ... به شمار می آیند.

رادیوی گلستان نیز برنامه «سلام بر حسین» را به مناسبت اربعین حسینی،در روز اربعین برای شنوندگان رادیو گرگان پخش می‌ کند. این برنامه با بخش های مختلفی از جمله حضور کارشناس مذهبی، ارتباط با مراکز استانی هم مرز با شهر کربلا، دعوت از شاعران و مداحین اهل بیت (ع)، پخش گزارش از مراسم عزادارای‌های مردم در سطح شهر و ... از رادیو گرگان روی آنتن می رود.

«در سوگ مهر» ویژه برنامه سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در رادیو گلستان است که به صورت زنده از 25 مهر با برقراری ارتباط با کارشناسان مذهبی به موضوعاتی از قبیل اسوه حسنه بودن حضرت رسول(ص)، سبک زندگی ایشان و همچنین مفهوم کلمه مصطفی و زندگینامه امام حسن مجتبی (ع) می‌پردازد. پخش گزارش مردمی، مرثیه خوانی، مداحی، ارتباط مستقیم با مراکز قم و مشهد مقدس و ... نیز از دیگر بخش های این برنامه به شمار می آیند.

«مثل باران» هم عنوان ویژه برنامه ای است که در روز شهادت امام رضا (ع) از رادیو گرگان با هدف تبیین اندیشه‌ های ناب ثامن الحجج (ع)، به صورت زنده 26 مهر، با دعوت از کارشناسان مذهبی، گزارش های مردمی، ارتباط زنده با مشهد مقدس حرم علی بن موسی الرضا (ع)، تصنیف و مداحی، ارتباط با شعرای آیینی و ذاکران اهل بیت (ع)، پخش مداحی و مرثیه و... تقدیم شنوندگان می‌شود.

رادیو ترکمنی برون مرزی با ویژه برنامه «سایرا یاراولکام» به صورت زنده ویژه این ایام ساعت 15 به مدت 120 دقیقه با بخش هایی از جمله تواشیح و کارشناس مذهبی، گزارش مردمی و ... روی آنتن می رود.
«چشمه ایمان» نیز از دیگر برنامه‌های این رادیوست که در 3 قسمت با حضور کارشناس مذهبی روی آنتن می رود که یک برنامه آن با عنوان «جهان سیاست» و دو برنامه دیگرش تحت عنوان «یادلامه»(به یاد آوردن خاطرات) است که از  رادیو پخش می‌شود.

معاونت خبر مرکز هم همگام با سایر معاونت های تولیدی مهیای پوشش گسترده این ایام سوگواری و مهم شده است و نیز با سه گزارش موضوعی به مدت 10 دقیقه، 5 گزارش خبری به مدت 15 دقیقه و یک گفت و گوی ویژه خبری به مدت 25 دقیقه را در دهه پایانی ماه صفر با مخاطبان  همراه خواهد شد.

معاونت فضای مجازی گلستان نیز همراه با دیگر معاونت های مرکز اقدام به تولید و بارگذاری مطالب متنوع با موضوع این ایام در شبکه‌های اجتماعی کرده است. طراحی ساخت موشن گرافی، پوستر، عکس نوشت، کلیپ، پادکست  و ایجاد صفحه ویژه در وب سایت  و ... نشر بسته‌ های ویژه فضای مجازی از برنامه‌ های سیما و صدا هم از جمله عملکرد معاونت فضای مجازی رسانه استانی در این ایام محسوب می‌شود.

 

امتیاز شما