امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تجارت دغلکارانه صنعت پلاستیک آمریکا در آفریقا زیر ذره بین پرس تی وی

مشاهده ۵۲۱
۱۳۹۹/۰۷/۱۳- ۱۳:۰۹

برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی، موضوع اعمال فشار گروهی از شرکت های نفتی و شیمیایی بر ترامپ را برای استفاده از توافق تجاری آمریکا و کنیا در زمینه گسترش صنعت پلاستیک در سراسر آفریقا بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، در این برنامه علت های چشم پوشی دولت ترامپ از موضوعات زیست محیطی در گفت و گوهای تجاری خود با کنیا و اقدامات احتمالی کشورهای جهان برای جلوگیری از سیاست های زیان آور محیط زیست آمریکا، به نقد و تبادل نظر گذاشته می‌شود.
همچنین نقش جنگ تجاری آمریکا و چین در مذاکرات تجاری آمریکا و کنیا و اقدامات ضروری کنیا برای عدم گرفتاری در دام تجاری ایالات متحده بررسی می‌شود.
بخش دوم این برنامه نیز به بررسی پیشرفت نهاد نوپای «منطقه تجارت آزاد آفریقا» ( AFCFTA) اختصاص دارد. در این زمینه با نگاهی به امضای پیمان اتحادیه آفریقا برای ایجاد منطقه تجارت آزاد در مارس 2018، وابستگی شکوفایی آفریقا به تجارت درون آفریقایی و لزوم افزایش تجارت برای تعمیق ادغام منطقه ای در آفریقا نیز به بحث و گفت و گو گذاشته می‌شود و پیشرفت های منطقه تجارت آزاد آفریقا از زمان تأسیس تاکنون، دلایل تاخیر تصویب توافق نامه منطقه آزاد تجارت آفریقا توسط برخی از کشورهای این قاره و تأثیر همه گیری COVID-19 بر این توافق نامه نوپای آفریقایی بررسی خواهد شد.
برنامه«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 14 مهر ساعت 12 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود.
تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 22، سه شنبه ساعت 8 و 17، چهارشنبه ساعت 15، پنجشنبه ساعت یک بامداد و 13 و جمعه ساعت 9 روی آنتن می رود.

امتیاز شما