امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

مجلس تعزیه بازار شام به روایت رادیو نمایش

مشاهده ۳۳۴
۱۳۹۹/۰۷/۱۴- ۱۳:۰۱

ویژه برنامه«به روایت تعزیه» که به سفارش رادیو اربعین در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شد، از آنتن رادیو نمایش پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ساجد قدوسیان، تهیه کننده و کارگردان برنامه رادیویی«به روایت تعزیه» گفت: تولید این برنامه برای رادیو اربعین با تمرکز بر مجلس تعزیه بازار شام است. مجلس تعزیه بازار شام در بین تعزیه و از قدیم الایام مرسوم بوده که در شب یا روز اربعین اجرا می‌ شد و این تعزیه بیشتر اشاره به حضور اسرای واقعه عاشورا در بارگاه یزید دارد که ما در بخش های مختلف و در چندین قسمت این مجلس را برای رادیو اربعین تولید کرده ایم.

وی افزود: گزارش دادن شمر به یزید درباره اتفاقاتی که در کربلا رخ داده، از بخش هایی است که به آن می‌ پردازیم و بخش بعدی آن درباره ورود اسرای واقعه کربلا و اهل بیت امام حسین(ع) به سرزمین شام است که در آن به برخورد شخص فرنگی و غیر مسلمان به حمایت از اهل بیت امام حسین(ع) در مقابله با یزید توجه کردیم. همچنین وفات حضرت رقیه(س) در خرابه شام، قضیه چوب خیزران و خطبه خوانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نیز از دیگر بخش های این تعزیه است.

قدوسیان در پایان گفت: این مجالس تعزیه به مدت سی دقیقه با عنوان «به روایت تعزیه» و به سفارش رادیو اربعین در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است. ما برای اجرای این تعزیه‌ ها از ترکیبی از تعزیه خوان‌های پیشکسوت و جوان و از گروه‌ های تعزیه با سابقه تهران استفاده کردیم و از طرفی برای اینکه قصه نمایش دچار اختلال نشود، در بین مجالس تعزیه، روایت احمد گنجی را با صدابرداری مجید آیینه قرار دادیم.

ویژه برنامه«به روایت تعزیه» ویژه رادیو اربعین هر شب ساعت 24 از رادیو نمایش پخش می‌ شود.

امتیاز شما