امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

چشم انداز توسعه اقتصادی ایران از نگاه پرس تی وی

مشاهده ۴۸۶
۱۳۹۹/۰۷/۱۴- ۱۳:۳۱

چشم اندار توسعه اقتصادی ایران در سایه موانع موجود، در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) شبکه پرس تی وی بررسی می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با مروری بر ظرفیت های موجود اقتصادی در ایران که باعث ایجاد امیدهای زیاد برای توسعه اقتصادی می‌ شود به بررسی وابستگی طولانی مدت ایران به نفت و جایگاه خاص آن در بودجه سالانه کشور می‌ پردازد.
در ادامه این برنامه ضمن واکاوی تحریم های نفتی ایران به عنوان نقطه عطف اقتصادی کشور برای رهایی از وابستگی به نفت، تاثیر این تحریم ها در تحقق اهداف توسعه اقتصادی و راه‌ های امید ایجاد شده در این زمینه نیز به بحث و گفت و گو گذاشته می‌شود.
این برنامه همچنین با اشاره به نیاز اساسی ایران به سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در دوران تحریم نفتی، تلاش های دولت برای تسهیل روزافزون راه‌ های ورود و کسب سود برای جلب مشارکت بخش خصوصی را نقد می‌کند.
افت ارزش ریال، تبعات آن و فواید آن برای صادرکنندگان کالا و خدمات، ورود و سرمایه گذاری برخی شرکت های خارجی باوجود تحریم های حداکثری علیه ایران و نقش چین در تبدیل ایران به شاهراه تجارت شرق و غرب از طریق گسترش اقتصادی موسوم به «یک کمربند یک راه» از دیگر محورهای بحث در این زمینه به شمار می رود.
برنامه«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و با اجرای لیلا فرامرزی ساعت یک بامداد چهارشنبه 16 مهر از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 6، 13 و 18 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 8 و 21 و جمعه ساعت 17 روی آنتن می رود.

امتیاز شما