امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

موفقیت چشمگیر رسانه ملی در جشنواره ABU

مشاهده ۱۰۰۳
۱۳۹۹/۰۷/۱۵- ۱۲:۵۴

دوشنبه 14 مهر با تلاش امور بین الملل رسانه ملی، نتایج داوری جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه با عنوانABU PRIZES 2020 اعلام شد که طی آن سه اثر سازمان صداوسیما به‌ عنوان کاندیدای نهایی دریافت جوایز معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دو اثر رادیویی در بخش‌ های مستند نمایشی و گزارش خبری و یک اثر تلویزیونی در بخش چشم‌ انداز این جشنواره نظر داوران را به خود جلب کردند و به‌ عنوان نامزدهای دریافت جایزه در هر بخش انتخاب شدند.
مستند نمایشی «از تولد تا تولد» در بخش نمایش‌ های رادیویی بلند، «فریاد پروانه‌ ها» در بخش گزارش‌ های خبری رادیویی و مستند «آناهید» در بخش تلویزیونی، منتخب دریافت جایزه شدند.
مستند نمایشی بلند «از تولد تا تولد» به تهیه‌کنندگی بهرام نوری در صدای مرکز گیلان تولید شده و روایتی از شهادت فرهاد رمضانی در عملیات خنثی‌ سازی بمب است که بعد از 18 سال از زبان دخترش بازگو می‌شود.
گزارش خبری «فریاد پروانه‌ ها» به تهیه‌ کنندگی راضیه حسینعلی نیز از تولیدات رادیو ایران است که به تأثیرات آلودگی هوا و تغییرات محیط زیستی می‌ پردازد.
«آناهید» نیز نام مستندی است که در شبکه الکوثر به تهیه‌ کنندگی حمیدرضا علی پور تولید شده است و با موضوع احترام و هم‌ زیستی ادیان، داستان زنی سالخورده را روایت می‌ کند که همراه برادرش خادم کلیسایی در یک روستا هستند.
بنابر فراخوان رسمی این جشنواره، روند دریافت، انتخاب و آماده‌ سازی تولیدات رادیویی و تلویزیونی در دبیرخانه این جشنواره در امور بین‌ الملل سازمان صداوسیما از فروردین‌ امسال آغاز شد و بیش از 400 اثر دریافتی تولیدات تلویزیونی و رادیویی برگزیده برای رقابت به این جشنواره ارسال شدند.
اتحادیه رسانه‌ای آسیا و اقیانوسیه موسوم به ABU با بیش از 250 عضو از چهار قاره و بیش از 3 میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف، بزرگترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می‌ رود.
مراسم اهدای جوایز این رویداد بین‌ المللی آذر امسال برگزار خواهد شد.

امتیاز شما