امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک شبکه استانی مازندران در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان (ع)

مشاهده ۶۷۵
۱۳۹۹/۰۷/۱۵- ۱۳:۴۷

صداوسیمای مرکز مازندران با تدارک ویژه برنامه‌ های مختلف رادیویی و تلویزیونی، در اربعین سید و سالار شهیدان (ع)، با سوگواران حسینی همراه می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مازندران به مناسبت اربعین حسینی ویژه برنامه‌هایی را تقدیم بینندگان می‌کند.

ویژه برنامه «منزل به منزل عاشقی» به تهیه کنندگی کامبیز اسدی شهابی و اجرای ابراهیم برزگر، با حضور حجج‌ الاسلام مرتضوی، امام جمعه آمل و موسوی، امام جمعه محمودآباد، 16 و 17مهر ساعت 20 روی آنتن سیمای مازندران می رود. پخش گوشه‌ هایی از مراسم عزاداری شهرستان‌های استان و مرثیه سرایی مداحان، گزارش هایی از کمک های مومنانه مردم با توجه به شرایط کرونایی و... از آیتم های این برنامه است.
ویژه برنامه «از مدینه تاکربلا» به تهیه کنندگی عباس امین زاده، از 16 تا 18 مهر ساعت 16:30، با موضوع حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و کربلای معلی تقدیم عزاداران حسینی می‌شود. تبیین سخنرانی‌ های امام حسین(ع) و بررسی فلسفه حرکت امام همام از اهداف این برنامه است. نقش زنان و فلسفه حضور آنان در کنار امام، مقام عبودیت حضرت ابوالفضل (ع)، عزت و شرافت امام حسین(ع)، وصیت نامه امام به برادرش و نقش امام سجاد(ع) در احیاء شعائر اسلامی از جمله موضوعاتی است که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده در برنامه واکاوی می‌شود.

«این خیمه برجاست» عنوان دیگر برنامه‌ 30 دقیقه ای است که به تهیه‌ کنندگی مهدی نظری و اجرای علی سلیلی، ساعت 23:30 از سیمای مازندران پخش می‌شود. مرور قیام امام حسین(ع)، اهداف نهضت امام و تطبیق ولایت مداری حضرت ابوالفضل(ع) با عصر حاضر از جمله مباحث برنامه را تشکیل می دهد.

برنامه‌های «بوی بهشت» به تهیه‌ کنندگی سیدمحمدباقر جعفری برای پخش در ساعت 21:10 و «برگ گل سرخ» به تهیه‌ کنندگی مهدی حاجی‌زاده برای ساعت 21:35 نیز از اقدامات این شبکه استانی در اربعین حسینی است. ویژه برنامه «روضه» به تهیه‌ کنندگی مهدی وحیدی و «دو فریضه برتر» نیز به تهیه‌ کنندگی سید ابراهیم امینی از دیگر تمهیدات سیمای مازندران به مناسبت این روز است.

صدای مازندران نیز با پخش برنامه‌های «چراغ هدایت» ساعت 17:30، «دنیای جوانی» از ساعت 16:15ا تا 17، «یاد ایام» از ساعت 9 تا 10:30، «شباهنگام»  از ساعت 22 تا 23، «صبح مازندران» ساعت 7 ،«باکاروان» از ساعت 13 تا 13:30، «آوای محرم» از ساعت 15:30 تا 16 و ... در روز اربعین شنوندگان را همراهی می‌کند.

تولید و پخش گزارش خبری عباس نوائیان با محور اربعین به مدت 12 دقیقه، پوشش مراسم اربعین در سطح استان به مدت 20 دقیقه و به همت حسین قبادی و ارائه گزارش های مردمی ویژه اربعین به مدت 5 دقیقه با گزارشگری زینب نجاتی، از برنامه‌های معاونت خبر مرکز مازندران به این مناسبت به شمار می آیند.

امتیاز شما