امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

برنامه‌ های ویژه صداوسیمای آذربایجان غربی در اربعین حسینی

مشاهده ۵۳۵
۱۳۹۹/۰۷/۱۵- ۱۶:۱۶

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی ویژه برنامه‌ هایی را به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان تقدیم سوگواران حسینی می‌ کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«اولدوز» به تهیه کنندگی حسن فرخی و حسین جنگجو، 16 و 17 مهر ساعت 21، با حضور کارشناسان مذهبی، موکب داران، هنرمندان و شاعران آئینی از  سیمای آذربایجان غربی روی آنتن می رود. قیام امام حسین(ع) و تکریم شهادت سالار شهیدان، افزایش بینش نسبت به قیام عاشورا و زنده نگه داشتن اربعین حسینی از محورهای برنامه است. ویژه برنامه«نینوا» به تهیه کنندگی لیلا خوش نهاد، روز اربعین از ساعت 9 صبح با حضور حجت الاسلام دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به سمع و نظر بینندگان می رسد.

همچنین برنامه «ائویمیز» به تهیه کنندگی داود غفاری آذر، 17 مهر ساعت 12 به صورت زنده، با بخش های مداحی، تواشیح، کارشناس مذهبی و حضور دو خانواده زائر پیاده روی اربعین در استودیو تقدیم سوگواران می‌ شود. پخش فیلم سینمایی، مستند گزارشی، سخنرانی مذهبی و زیرنویس هم از دیگر برنامه‌ های سیمای آذربایجان غربی در این مناسبت است.

رادیو چی چست نیز به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان، ویژه برنامه‌ هایی را با هدف تبیین اهمیت زیارت اربعین تقدیم شنوندگان می‌ کند. «عشق کروانی» عنوان ویژه برنامه اربعین صدای مرکز آذربایجان غربی است که در روزهای 14، 15 و 17 مهر به صورت زنده از ساعت 17 به مدت 90 دقیقه سوگواران را همراهی می‌کند. کارشناسی، گزارش، نوحه خوانی و سینه زنی، ارتباط با مراکز استان‌ ها و پخش بیانات رهبری، بخش های برنامه را تشکیل می دهد.

برگزاری پویش هر خانه یک موکب اربعین با محور ارسال تصاویر مردمی از راهپیمایی‌ های سال های قبل و بازپخش نماهنگ ها، کلیپ ها و همچنین ویدیوهای ارسالی مردمی از اقدامات فضای مجازی مرکز در روز اربعین است.

واحد خبر مرکز آذربایجان غربی نیز در اربعین حسینی، با پوشش مراسم های عزاداری که شیوه نامه‌ های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گزارش از مردم در خصوص فلسفه قیام عاشورا، ارسال گزارش ها و خبرهای مربوط به اربعین به شبکه‌ های سراسری و بارگذاری گزارش های اربعین در خبرگزاری صداوسیما، به این مهم می‌ پردازد.

امتیاز شما