امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

برنامه های ویژه اربعین در رسانه استانی قزوین

مشاهده ۵۳۳
۱۳۹۹/۰۷/۱۶- ۰۹:۴۹

صداوسیمای مرکز قزوین با ویژه برنامه «طوبی»، «یک چله عاشقی» و «چراغ هدایت» در اربعین سالار شهیدان با مخاطبانش همراه می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز قزوین ویژه برنامه «طوبی» را با هدف جریان  سازی و تبیین فلسفه راهپیمایی اربعین پخش می‌ کند. این ویژه برنامه با دعوت از کارشناسان مذهبی استان  به تشریح وقایع پس از عاشورا می‌ پردازد تا این رویداد بزرگ اسلامی را برای مخاطبان تبیین کند. پخش نوحه خوانی و عزاداری، ارتباط با گزارشگران حاضر در کربلا برای انعکاس حضور میلیونی زائران حسینی سراسر کشور و استان قزوین از بخش های دیگر این ویژه برنامه است.
سیمای مرکز قزوین همچنین تا روز اربعین با پخش آیتم های مناسبتی در خلال برنامه‌ های «صبح بخیر قزوین» و «چهلستون» حال و هوای رسانه استانی را بیش از پیش حسینی می‌کند.

ویژه برنامه «طوبی» نیز در این ایام به تهیه کنندگی مهدی احمدی  شانزدهم و هفدهم مهرماه از ساعت 21 به مدت 50 دقیقه از سیمای مرکز قزوین پخش می‌ شود.

رادیو قزوین هم به مناسبت اربعین حسینی با ویژه برنامه‌ های «چراغ هدایت» و «یک چله عاشقی» همراه مخاطبان خواهد بود.
این برنامه‌ ها با هدف پاسداشت اربعین حسینی و همراهی با عزاداران و سوگواران حسینی از شبکه استانی صدای مرکز قزوین پخش می‌ شود. در این دو ویژه برنامه اربعین حسینی فلسفه قیام حضرت سید الشهدا (ع)، نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) برای مخاطبان تبیین می‌ شود. معرفی الگوهای برتر عزاداری حسینی، بیان فلسفه عدد چهل در اسلام، انعکاس عزاداری مردم از راه دور در سوگ سرور و سالار شهیدان و نمایش و شور و شعور حسینی در عزاداری‌ها از مهمترین رویکردهای برنامه‌های رادیویی «چراغ هدایت» و «یک چله عاشقی» است.

ویژه برنامه عصرگاهی «چراغ هدایت» به تهیه کنندگی فرزانه عابدینی فر شانزدهم و هفدهم مهر، ساعت 19:10 به مدت 90 دقیقه و ویژه برنامه صبح اربعین با عنوان «یک چله عاشقی» به تهیه کنندگی سمانه برزگر ساعت 9:30 از شبکه استانی صدای مرکز قزوین پخش می‌ شوند.

امتیاز شما