امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌ های شبکه اترک در روزهای حزن و اندوه آخر ماه صفر

مشاهده ۶۰۸
۱۳۹۹/۰۷/۲۳- ۱۲:۲۲

صداوسیمای خراسان شمالی ویژه برنامه‌ هایی را به مناسبت سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) تقدیم سوگواران می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «نی ناله» عنوان برنامه ای است که در سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) از صدای اترک پخش می‌ شود. در این برنامه با دعوت از کارشناسان مذهبی سعی می‌ شود تا ضمن آشنایی بیشتر مخاطبان با شخصیت اخلاقی این دو بزرگوار، اخلاق فردی، اجتماعی و سیاسی پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) نیز تبیین شود. گزارش، مداحی، پخش قرائت بخشی از زیارت پیامبر(ص) از راه دور، معرفی کتاب درباره شخصیت رسول اکرم(ص) و امام حسن(ع)، بسته صوتی(گفت و گو با علمای اهل سنت درباره  شخصیت اخلاقی پیامبر(ص))، شعر شاعران، تلفن، پیامک و دل نوشته‌ های شنوندگان، مداحی  و روضه، موسیقی‌ های مناسبتی و... از جمله آیتم های این برنامه است. برنامه«نی ناله» به تهیه کنندگی ابراهیم نسیمی، جمعه 25 مهر مصادف با 28 صفر از ساعت 9 به مدت 90 دقیقه از صدای اترک به صورت زنده پخش می‌ شود.

همچنین ویژه برنامه«سلام آقا» به مناسبت شهادت امام رضا(ع) از صدای اترک روی آنتن می رود. در این برنامه با حضور کارشناسان مذهبی،  فضایل اخلاقی و کرامات  ایشان برای مخاطبان تبیین می‌شود. گزارش های مردمی، گزارش از اهل سنت استان، آداب زیارت، شعر شاعران، پنجره فولاد، خاطره‌ های خدام رضوی، ارتباط با  مشهد مقدس، تلفن ، پیامک و دل نوشته‌ های شنوندگان، مداحی  و مرثیه ، موسیقی‌های مناسبتی و... ازدیگر بخش های این برنامه است. تهیه کنندگی برنامه«سلام آقا» را زهرا تیمورزاده بر عهده دارد که شنبه 26 مهر از ساعت 9 به مدت 90 دقیقه از صدای اترک به طور زنده تقدیم شنوندگان می‌شود.

سیمای اترک نیز با ویژه برنامه‌ های«نی ناله» و «غریبانه» به مناسبت ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت دو سلاله پاکش، امام حسن مجتبی(ع) و امام علی بن موسی الرضا(ع)، مهمان دوستداران اهل بیت علیه السلام می‌ شود.

این ویژه برنامه‌ ها با دعوت از کارشناسان مذهبی، ضمن معرفی ویژگی‌ های شخصیتی و اجتماعی حضرت محمد(ص) و امام حسن و امام رضا علیهم السلام، وقایع دوران زندگی و حیات این بزرگواران را بررسی می‌کند و همچنین به نقش اسلام و تشیع در زندگی و کرامات انسانی می‌پردازد. مداحی و گفت و گو با ذاکران اهل بیت(ع)، ارتباط با شهرهای مذهبی، گزارش از هیات مذهبی، موسیقی تصویر مناسبتی، معرفی کتاب، پخش قسمت های کوتاه از فیلم و آثار مناسب با موضوع دینی، تلفن و پیامک مردمی و... از بخش های گوناگون برنامه است.

برنامه«نی ناله» به تهیه کنندگی رسول فرح بخش پنجشنبه 24 مهر ساعت 21 و جمعه 25 مهر ساعت 10 و همچنین برنامه«غریبانه» جمعه ساعت 21 و شنبه ساعت 10 ، مصادف با ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، از سیمای اترک به صورت زنده تقدیم بینندگان شبکه اترک می‌شود.

تصاویر

امتیاز شما