امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

نابرابری کربنی موضوع «شکاف اقتصادی» شبکه پرس تی وی

مشاهده ۴۱۷
۱۳۹۹/۰۷/۲۳- ۱۴:۳۲

برنامه «شکاف اقتصادی» (Economic Divide ) شبکه پرس تی این هفته موضوع میزان انتشار گازهای آلاینده ای همچون دی اکسید کربن را توسط کشورهای مختلف جهان، بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه کنندگی کاوه تقوایی با اشاره به افزایش 60 درصدی میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در 25 سال اخیر، به بررسی سهم سه برابری کشورها و افراد ثروتمند در این زمینه که تنها یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند می‌ پردازد.
«شکاف اقتصادی» ضمن مروری بر اقدامات صورت گرفته یا در دست اقدام در سطح جهان برای مقابله با انتشار بی رویه گاز دی اکسید کربن، نقش وسایل حمل و نقل زمینی و هوایی در انتشار گاز دی اکسید کربن به جو را بررسی می‌کند و به واکاوی راهکارهایی که در زمینه حمل و نقل برای رفع این معضل اندیشیده شده است خواهد پرداخت.
بحران رو به وخامت تغییرات اقلیمی در جهان، فجایع طبیعی ناشی از تغییرات اقلیلی در بخش های مختلف جهان طی سال های اخیر و تاثیر همه گیری ویروس کرونا در انتشار گازهای آلاینده به جو نیز از جمله مباحث بررسی در این برنامه است.
«شکاف اقتصادی» ساعت 00:05 بامداد جمعه 25 مهر از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 00:05 بامداد، یکشنبه ساعت 8 و 19 و دوشنبه ساعت 11 روی آنتن می رود.

امتیاز شما