امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
در مراسمی «رادیو وحدت» افتتاح شد
در مراسمی «رادیو وحدت» افتتاح شد

رادیو صدای همدلی امت رسول‌الله (ص)

مشاهده ۶۷۳
۱۳۹۹/۰۷/۲۸- ۱۴:۴۵
تعداد بازدید:673

قائم مقام رئیس رسانه ملی در آیین راه‌اندازی رادیو وحدت که 28مهر در دومین روز از ماه مبارک ربیع‌الاول برگزار شد تأکید کرد: رادیو وحدت در فضای همدلی میان امت اسلامی، ندای وحدت خواهد بود.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم در این مراسم با اشاره به به انتخاب به‌موقع این رادیوی فصلی، ابراز امیدواری کرد این رادیو پرچم‌دار امت اسلامی‌باشد. وی گفت: رادیو وحدت با تولید برنامه‌های مفید و مؤثر در فضای همدلی میان امت اسلامی ندای وحدت خواهد بود.

قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما طرح مباحث ارزشمند دینی را در این رادیو مغتنم شمرد و گفت: بیان و تشریح مباحث نظری و طرح و بررسی شبهات ایجاد شده در این زمینه، در این رادیو مسیر را برای مواجهه با دشمن آماده و شکافی که از سوی دشمن ایجادشده پر می‌کند.

مسیر روشن وحدت

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی نیز در این مراسم با اشاره به سه کارکرد اطلاع‌رسانی، آموزشی و تفریحات رسانه گفت: رسانه وقتی ارزشمند است که کارکردهای متنوعی داشته باشد و اکنون تمرکز بر موضوع وحدت کارکرد رادیو در این ایام است.

معاون صدا رادیو را رسانه‌ای جریان‌ساز برشمرد و با بیان اینکه رادیو در این روزها موضوع وحدت را در دستور کار خود قرار داده است و هنرمندانه به این موضوع می‌پردازد گفت: در این ایام علاوه بر رادیو وحدت، سایر رادیوها باید با استفاده از نظرات کارشناسان به موضوع وحدت بپردازند.

بخشی زاده بابیان اینکه وحدت، امروز مسیر روشنی برای ما ترسیم کرده است، گفت: یکی از منابع رادیو در ترسیم ندای وحدت کتاب «سنن النبی» علامه طباطبایی به‌عنوان ستون برنامه‌سازی خواهد بود.

معاون صدا با تأکید بر اینکه باید با زبان هنر از وحدت سخن گفت اظهار داشت: براین اساس رادیوهای نمایش، فرهنگ و پیام و به‌صورت اختصاصی رادیو وحدت، با استفاده از کارشناسان موضوع وحدت مسلمانان را تبیین می‌کنند.

شعار ما: صدای همدلی امت رسول‌الله (ص)

مهدی مسعودی، مدیر رادیو وحدت با اشاره به‌ضرورت راه‌اندازی این رادیوی فصلی گفت: فلسفه راه‌اندازی این رادیو تأکید بر وحدت مسلمانان است و بر همین اساس رادیو وحدت با شعار «صدای همدلی امت رسول‌الل (ص)ه» هم‌زمان با آغاز ماه ربیع‌الاول روی موج اف ام ردیف ۹۵ و ۵ شروع به کارکرده و تا 13 آبان روی آنتن است.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی به‌منظور وحدت بیشتر برادران اهل سنت و شیعه داخل کشور تدارک دیده‌شده است و در سطح جهانی نگاهی به امت رسول‌الله (ص)داریم.

مدیر رادیو وحدت با اشاره به مهم‌ترین برنامه این رادیو گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه رادیویی برنامه «امت رسول‌الله(ص)» است که با علما و بزرگان جهان اسلام ارتباط برقرار می‌کند.

دعوت به چنگ زدن به ریسمان الهی

حجت‌الاسلام‌ حمید شهریاری، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم بابیان اینکه خداوند برای ملموس کردن ولایت خود در هستی ریسمانی از آسمان آویخته و امر کرده به آن تمسک جوییم تا بتوانیم سرپرستی او را بپذیریم گفت: چنگ زدن به این ریسمان موجب اتحاد و پیدایی اتحاد واحده می‌شود.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی رادیو را مهم‌ترین امکان برای دستیابی به این وحدت دانست و گفت: رادیو وحدت در مقابل تفرقه افکنی دشمنان ایستاده است و مانع اختلاف مسلمانان خواهد بود و توصیه‌اش جمع شدن زیر پرچم رسول‌الله (ص) است.

حجت‌الاسلام شهریاری همچنین تبیین امت واحده را مهم‌ترین راه وحدت عنوان کرد و گفت: رادیو باید با تبیین این موضوع مخاطبان را به چنگ زدن به حبل الهی دعوت کند.

برافراشته کردن پرچم اتحاد و همدلی

جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام در مجلس یازدهم نیز با قدردانی از راه‌اندازی رادیو وحدت گفت: این رادیو با برافراشته کردن پرچم اتحاد و همدلی، نیاز ما را به وحدت یادآوری می‌کند.

وی ابا ابراز امیدواری از تلاش رسانه ملی برای ایجاد همدلی میان امت اسلامی، گفت: همدلی میان مسلمانان مانع نفوذ دشمن خواهد بود.

امتیاز شما