امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

وقتی برنامه «فرمول یک» شوق روستائیان را برای بازگشت به روستا برانگیخت

مشاهده ۱۴۰۶
۱۳۹۹/۰۸/۱۲- ۱۱:۲۹

در آستانه سومین سال وقوع حادثه زلزله کرمانشاه، از یکی از روستاییان سرپل ذهاب ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن جوان روستایی از تاثیر مثبت برنامه «فرمول یک» در مهاجرت معکوس و بازگشت اهالی روستای«کلاشی تپه رش» می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «فرمول یک» در 20 آبان 97 و در اولین سالگرد زمین لرزه کرمانشان از سرپل ذهاب روی آنتن شبکه یک سیما رفت و براساس گفته این جوان کرمانشاهی، این برنامه به بازگشت 50 خانوار به روستای «کلاشی تپه رش» منجر شد و موجب شد تعداد خانواده‌های این روستا از 150 خانوار به 200 خانوار افزایش پیدا کند.

پس از انتشار این ویدئو، «سید علی ضیا»تهیه کننده و مجری برنامه «فرمول یک» گفت: عزیز ناشناسی روز شنبه (10 آبان 99) فیلمی را هم در صفحه شخصی ام و هم در پیج رسمی‌برنامه فرمول یک ارسال کرده بود با این عنوان که اجرای برنامه فرمول یک در سرپل ذهاب چه تاثیری خوبی در بازگشت تعداد زیادی از روستاییان زلزله زده به خانه‌هایشان داشته است. این مجری افزود: ما دو سال پیاپی سالگردهای این زمین لرزه مهیب را از کرمانشاه برنامه زنده اجرا کردیم و شکر خدا با این ویدئو مشخص شد که فرمول یک فارغ از وظیفه اصلی اش که اطلاع رسانی بوده، تاثیرات دیگری هم داشته است.  ضیا گفت: سال 96 و در بحبوحه زلزله کرمانشاه، ایرانیان با راه اندازی فعالیت های خیرخوانه، انساندوستانه و جمع آوری کمک های مردمی، به این استان سفر کردند ولی من و گروه«فرمول یک» از گروه‌هایی بودیم که در این ایام به کرمانشاه نرفتیم و پس از آرام شدن این تب و تاب و50 روز بعد از این حادثه، به کرمانشاه رفتیم و در آنجا برنامه اجرا کردیم و شکر خدا این حرکت تاثیرگذار هم بود. این تهیه کننده اذعان کرد: به علت این که سه سال از اجرای برنامه در سرپل ذهاب گذشته، من حتی اسم روستای «کلاشی تپه رش» را از یادم برده بودم ولی به حمد خدا، ویدئو ارسالی این هموطن عزیز ، اتفاق خیلی خیلی مبارکی هم برای من و هم گروه «فرمول یک» بود و آنقدر ذوق زده شدم که این ویدئو را در صفحه خودم و برنامه فرمول یک در اینستاگرام باز نشر دادم.

گفتنی است حوالی ساعت 22 روز 21 آبان 1396، زمین لرزه شدیدی به قدرت هفت و سه ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند. این حادثه به هزار و 900 روستا و10 شهرستان این استان خسارات شدیدی وارد کرد و بر اثر آن 620 هموطن جان باختند. در زمین لرزه، روستای«کلاشی تپه رش» واقع در سرپل ذهاب60 درصد تخریب شده بود.

ویدئوها

امتیاز شما