امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
گفت‌وگوی بی‌واسطه عوامل سریال «بوم و بانو» با مخاطبان
گفت‌وگوی بی‌واسطه عوامل سریال «بوم و بانو» با مخاطبان

«بوم و بانو» روایت تاریخ در بستر ملودرام عاشقانه

مشاهده ۸۵۱
۱۳۹۹/۰۸/۱۲- ۱۴:۳۷
تعداد بازدید:851

عوامل سریال «بوم و بانو» ، صبح دوشنبه 12 آبان با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲» با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  سازندگان سریال «بوم و بانو» سپس در قالب یک نشست خبری پاسخگوی سؤالات اصحاب رسانه به‌صورت مجازی در اداره کل روابط عمومی‌شدند.

در این نشست که با حضور بهرنگ ملک‌محمدی سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه دو، سعید سلطانی کارگردان و رحیم نوروزی، بهزاد خرازی و امیر غفارمنش از بازیگران این سریال برگزار شد، سلطانی از استقبال مخاطبان از این سریال در تماس های تلفنی سخن گفت و اظهارداشت: ساختار این سریال هم ازنظر روایت یک داستان در بستر تاریخ وهم  ساختار خوبی بود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وی افزود: سریال در بستر تاریخ رقم می‌خورد؛ جریانی که علاوه بر روایت عاشقانه‌ای در دل تاریخ، به بخشی از وقایع مهم سیاسی و اجتماعی مثل منع عزاداری در محرم و ماجرای کشف حجاب و این رخدادها پرداخته می‌شود.

سلطانی به تماس‌های متفاوت و استقبال مخاطبان اشاره کرد که حاکی از علاقه‌مندی مخاطبان به داستان سریال بود و نشان می‌داد چقدر مخاطب با داستان و شخصیت‌های آن ارتباط برقرار کرده‌است.

تهیه‌کننده «بوم و بانو» گفت: برای این سریال پیش‌تولید عظیمی داشتیم و با همراهی مجید لیلاجی طراح لباس، داریوش پیرو طراح صحنه فضاهای مختلف را ارائه دادیم.

وی هدف از تولید این سریال را روایت شرایط اجتماعی و تحولات تاریخی دوره پهلوی عنوان کرد و گفت: قرار نبود صرفاً داستانی عاشقانه تعریف روایت شود.

بازنمایی این بخش از تاریخ را دوست داشتم

رحیم نوروزی از بازیگران این سریال نیز درباره همکاری در این سریال با سعید سلطانی و زرین‌کوب به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کننده اثر گفت: من پیش‌ازاین در سریال «پس از باران» با این سعید سلطانی همکاری کرده بودم و کارگردان سلطانی را بسیار قبول دارم و هنوز با خاطره سریال «پس از باران» با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنم.

وی بازخورد سریال را خوب دانست و گفت: مخاطبان از گروه‌های سنی متفاوتی بودند. برایم جالب بود که کودکان هم از سریال خوششان آمده بود و بازنمایی این بخش از تاریخ را دوست داشتند.

نوروزی با اشاره به علاقه‌مندی مخاطب به داستان‌های تاریخی و فضاهای جذاب تاریخ ایران متذکر شد: به نظرم مخاطب گاهی از سریال‌های امروزی با فضاهای مبله خسته می‌شود و دوست دارد قصه متفاوتی را ببیند.

نقش عزت برایم ویژه بود

بهزاد خرازی از دیگر بازیگران سریال با اشاره به اینکه  بسیاری از تماس‌های مخاطبان تشکر از پذیرفتن این نقش بودگفت: مخاطب من را با نقش‌های طنز در مجموعه‌های کودک به یاد می‌آورد اما این نقش برای خودم هم روحیه‌بخش بود و دوستش داشتم.

وی افزود: وقتی فیلم‌نامه را خواندم به‌شدت با قصه‌ای سریال ارتباط برقرار کردم و می‌دانستم این سبک  برای مخاطب جذاب است.

خرازی درباره ویژگی‌های نقشش در این سریال گفت:  عزت در خانه تیمسار زندگی می‌کند و با توجه به شغلی که دارد، راننده اهالی عمارت است، همه به او اعتماد خاصی دارند و این ویژگی‌اش یکی از خصیصه‌هایی بود که دوستش داشتم.

بازیگر نقش عزت درباره کار کردن در ژانر تاریخی گفت: به دلیل گریم مو و صورت در این سریال این نقش برایم تازگی داشت و سختی‌های خود را هم داشت؛ اما بااین‌حال تنها چیزی که ما را دلگرم به ادامه کار می‌کرد همدلی و صمیمیت بین اعضای گروه بود. ما که با تمام توان کارکردیم و امیدوارم مردم هم این سریال را دوست داشته باشند.

اولین تجربه در اثر تاریخی

امیر غفار منش نیز با اعلام رضایت از تماس مخاطبان گفت: امروز با نظرات متفاوتی از مخاطبان روبرو شدم که به این اثر رنگ‌آمیزی خاصی می‌داد و این برای گروه توفیق  به شمار می آید چراکه قرار ما این بود که در فضایی متفاوت تاریخی داستانمان را روایت کنیم.

وی درباره همکاری با سعید سلطانی گفت: این اولین تجربه همکاری من در سریال تاریخی بود و از این اعتماد بسیار راضی هستم و همکاری با گروه بازیگران برایم غنیمت بود.

غفار منش کار کردن در فضای تاریخی را سخت دانست و گفت: تصویربرداری این سریال یک سال طول کشید و مخصوصاً گریم من در این سریال هم از نظر نقشم در داستان و هم ضبط سکانس ها در زمستان و سخت بود

 

ارزش روایت تاریخی در بستر ملودرام

بهرنگ ملک‌محمدی سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه دو نیز سریال «بوم و بانو» را یک عاشقانه تاریخی در بستر روایت‌های اجتماعی دانست و این روایت‌ها را باارزش بیان کرد.

ملک محمدی گفت: بازخوردهای مثبتی از این سریال دریافت کردیم که نشانه علاقه‌مندی مخاطب بود.

وی در زمینه جذابیت‌های سریال«بوم و بانو» گفت: این سریال جذابیت‌های بصری فوق‌العاده‌ای داشت که خیلی به دیده‌شده آن کمک کرد. ازجمله این جذابیت‌های بصری پوشش و لباس‌های بازیگران بود که در سریال‌ها رعایت نمی‌شود.

 

امتیاز شما