امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رسانه ملی پرچم دار دفاع از حریم پیامبر اعظم (ص)
رسانه ملی پرچم دار دفاع از حریم پیامبر اعظم (ص)

فداییان رسول مهربانی

مشاهده ۴۶۷
۱۳۹۹/۰۸/۱۷- ۱۳:۱۷
تعداد بازدید:467

در واکنش به هتاکی رسانه فرانسوی و به دنبال آن دولت فرانسه به ساحت پاک پیامبر اعظم (ص) معاونت‌های برنامه ساز رسانه ملی تلاش کردند پاسخی درخور و هنرمندانه به اهانت ناپاکان دهند.

نه غافلگیر کننده بود و نه دور از انتظار؛ غربی‌ها بارها و بارها به شکل‌های مختلف به ساحت مقدس اسلام و پیامبر اعظم(ص) توهین کرده‌اند. آن‌ها که بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) ذات ظلمانی تمدن غربی را عیان کردند.

اشتباه است اگر فکر کنیم فردی بر اثر انحراف فکری کاریکاتوری  کشیده و  دشنامی داده است؛ پشت سر آن، دست‌هایی وجود دارد که گاهی دستکش مخملین و رنگینشان کنار می‌رود و خود واقعی‌شان را عیان می‌کنند.

کم‌تر مسلمان آزاده‌ای بود که قلبش از توهین آشکار دولت فرانسه به پیامبر مهر و رحمت به درد نیامده باشد. هر کس به شیوه خود و در حد توانش، تنفرش را از این اقدام اظهار کرد. یکی با نوشتن دلنوشته‌ای و یکی با ارائه طرح‌های گرافیکی.

 وظیفه مهم فاش کردن نقشه پشت‌پرده

آنچه در آستانه میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت روی داد، قلوب مسلمانان را جریحه‌دار کرد. در کشور ما نیز عاشقان پیامبر در قالب‌های گوناگون از این اقدام موهن اعلام انزجار کردند. در این میان رسانه‌ملی به عنوان بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین و فراگیرترین رسانه کشور با برنامه‌های متنوع تبیینی و اقناعی پرچم‌دار دفاع از حریم رسول‌الله(ص) شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه سازان رسانه ملی در بخش‌های مختلف با قلبی لبریز از ارادت به خاتم‌الانبیاء(ص) به میدان آمدند و ده‌ها برنامه را که با نام محمد(ص) عطرآگین شده بود، روانه آنتن کردند.

دکتر علی عسکری به عنوان رأس مدیریتی سازمان در پیام خود،‌ریل‌گذاری برای برنامه‌های سازمان را اعلام کرد. وی با صدور پیامی ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس اسلام و پیامبر اعظم (ص) در فرانسه به بهانه آزادی بیان، فاش کردن نقشه پشت پرده این دسیسه را وظیفه مهم همه آزادگان دانست. همچنین معاونان صدا، سیما  و امور استان‌ها نیز در پیام‌های جداگانه این اقدام غیر اخلاقی و غیرانسانی در به اصطلاح مهد دموکراسی غرب را محکوم کردند.

شبکه‌های سراسری و استانی  نیز با محکوم کردن این اقدام در برنامه‌های زنده و پخش نماهنگ و موشن گرافیک و همچنین ارائه زیرنویس‌های مرتبط، سعی در معرفی روش و منش رسول اکرم (ص) کردند. این اقدامات در روز میلاد پیامبر مهربانی به اوج خود رسید.

یکی از پر بازدیدترین‌های فضای مجازی، کلیپی بود که در آن امیر احمدی، مجری برنامه «چشم روشنى» شبکه یک، روى آنتن زنده به زبان فرانسه خطاب به مکرون خواند  و او را از توهین به پیامبر اکرم(ص) و مقدسات مسلمانان بر حذر داشت.

نمایش فیلم‌های متعدد با موضوع پیامبر مانند «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی و «رسالت» به کارگردانی مرحوم مصطفی عقاد در دونسخه انگلیسی و عربی از شبکه‌های مختلف گامی‌برای معرفی چهره رحمانی پیامبر مهربانی بود.

اما بخش زیادی  از فعالیت‌های رسانه ملی در پاسخ هنرمندانه به اهانت دولت فرانسه در معاونت‌های پیام انعکاس یافت.

 دفاع از حریم پیامبر در بیرون از مرزها

شبکه‌های معاونت برون‌مرزی اعم از هوسا، هیسپان تی‌وی، پرس تی وی، العالم، سحر، الکوثر و العالم سوریه و همچنین 33 رادیو این مجموعه در بخش‌های خبری، برنامه‌های تحلیلی و میزگردهای سیاسی، معارفی و اجتماعی خود به تفصیل به این موضوع پرداختند.

هریک از این شبکه‌ها در برنامه‌های ثابت جدول پخش خود که حداقل روزانه پنج برنامه هستند و برخی هر روز و برخی هفته‌ای یک بار پخش می‌شوند، حداقل دو بار در بازه زمانی شروع ماجرا اختصاصی به این موضوع پرداخته‌اند؛ برنامه‌هایی مانند «طنین‌انداز جهان»، «نگاه هفته»، «زاویه نگاه»، «شبانه سیاسی»، «کمپاس» و... در شبکه سحر، «هاشتاغ»، «انقلاب الصوره»، «نوافذ» و... در شبکه العالم، «مناظره» در هیسپان تی وی، «مناظره»، «ترندینگ»، «جریان خاورمیانه»، «شبه قاره» و ... در پرس‌تی‌وی، «قضیه ساخنه» و ... در الکوثر دیگر برنامه‌های معاونت از این جمله‌اند. این رسانه‌ها از رادیوها گرفته تا  شبکه‌های تلویزیونی حداقل140 ساعت برنامه اختصاصی در مهرماه در باره این موضوع داشتند که در کنار پوشش خبری گسترده، زمان درخور توجهی را به این موضوع اختصاص می‌دهد. افزون بر مناظره‌های پر از معنا و حرف پرس‌تی‌وی، «اسلام دات کام» هیسپان تی وی  هم یکی ازجالب‌ترین برنامه‌ها بود؛ برنامه‌ای که سهیل اسعد، مجری شیعه آرژانتینی  در آن  ضمن اشاره به موضوعاتی همچون توصیه‌های دین اسلام در خصوص احترام به سایر ادیان و  دیدگاه پیامبر اسلام(ص) در خصوص احترام به سایر ادیان پرداخت. بررسی  وضعیت مسلمانان در جوامع غربی  هم از مسائل مطرح شده در این برنامه بود. آموزه‌ها و نکات مهم اخلاقی و معرفتی اسلام و قرآن همچنین  واکاوی  توهین به ادیان از مسائلی بود که در این برنامه  مرور شد.

در اداره کل امور بین‌الملل هم اقدامات زیادی صورت گرفت. این اداره‌کل با اندیشمندان مطرحی از سراسر جهان درخصوص پیامبر اسلام(ص) گفت‌وگو کرده و به شبکه‌های مختلف برای پخش فرستاد.

مصاحبه با پروفسور چاندرا مظفر، رئیس بنیاد عدالت مالزی، دکتر عبدالحمید، رئیس شورای اسلامی مالزی و دکتر فاروق موسی، رئیس رنسانس اسلامی مالزی درباره محکومیت هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام و پخش آن‌ها در بخش‌های مختلف خبری، مصاحبه 20 دقیقه‌ای با پروفسور چاندرا درباره ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام و وحدت و همبستگی مسلمانان و  تهیه مستندی 26 دقیقه‌ای با همین موضوع با عنوان «اسلام فوبیا» در نمایندگی انگلیس  از مهم‌ترین کارهای انجام شده در این زمینه بود.

 این صدای مهربانی است

در معاونت صدا نیز در قالب برنامه‌های مختلف به دفاع از حریم پیامبر(ص) پرداخته شد. «رادیو وحدت» که به همین نیت راه‌اندازی شده بود برنامه‌های گوناگونی پخش کرد. رادیوهای مختلف نیز با توجه به چینش مخاطبان خود هم‌زمان با برپایی جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در قالب پرسش و پاسخ به شبهات احتمالی پاسخ دادند.

همکارانمان در معاونت سیاسی نیز هم‌زمان با پوشش انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، پوشش وسیعی از تظاهرات جهانی علیه اهانت به پیامبر(ص) انجام دادند.

پخش تصاویر مختلف از تجمات مسلمانان در کشورهای اسلامی مانند اندونزی، پاکستان، یمن و... گوشه‌ای از این اقدامات بود.

خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما در کشورهای مختلف نیز بسته‌های خبری بسیاری با این موضوع تهیه کردندکه از بخش‌های مختلف خبری و شبکه خبر پخش شد.

این‌ها تنها بخشی از عرض ارادت رسانه ملی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) بود. ساحتی که مبرا از پلیدی است و دوستدارانشان اجازه نمی‌دهند چهره‌های  پلید، سیره پاکشان را خدشه دار کنند.

 

 

امتیاز شما