امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«پنج ستاره» جدید بر فراز آسمان شبکه پنج سیما

مشاهده ۵۶۸
۱۳۹۹/۰۸/۲۷- ۱۵:۴۱

فصل جدید مسابقه «پنج ستاره» با اجرای علی انصاریان در بستری آموزشی و شاد روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، قالب مسابقه در اغلب رسانه‌های دنیا با ادبیات متفاوت روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی می رود و با اقبال خوب مخاطبان نیز رو به رو می‌شود، اما مسابقاتی به عنوان پیشرو قلمداد می‌شود که رسانه‌های دیداری و شنیداری در جای جای دنیا تلاش می‌کنند با بومی سازی آن برنامه ای جذاب، سرگرم کننده، مهیج و امید آفرین برای مخاطبان تدارک ببینند.

مسابقه «پنج ستاره» که در گروه اجتماعی شبکه پنج سیما تولید می‌شود از این قاعده پیروی می‌کند و با پخش سه فصل از این برنامه در گذشته توانسته در بین برنامه‌هایی در قالب مسابقه و سرگرمی جای خود را به خوبی باز کند. فصل اول این مسابقه را اشکان خطیبی اجرا کرد و فصل دوم و سوم آن با اجرای حمید گودرزی روی آنتن رفت، اما اجرای فصل چهارم بر عهده علی انصاریان است.
محمد قنبری تهیه کننده مسابقه «پنج ستاره» درخصوص انتخاب علی انصاریان به عنوان مجری این برنامه به خبرنگار روابط عمومی معاونت سیما گفت: یکی از علل انتخاب علی انصاریان برای اجرای این مسابقه تلویزیونی، ایجاد فضای شاد و ارتباط صمیمی‌با شرکت کنندگان است.

براساس سیاست های کلی گروه و اتاق فکر برنامه و همچنین باهدف جذب حداکثری مخاطبان تصمیم گرفتیم تا فضای مسابقه «پنج ستاره» را تغییر دهیم و از حالت کاملاً جدی و آموزشی به سمت فضای شاد و مهیج اما در بستر آموزشی حرکت کنیم. لذا ضمن مذاکره با گزینه‌های مختلف و بررسی همه جانبه آن‌ها در نهایت فصل جدید پنج ستاره را با اجرای علی انصاریان به مخاطبان هدیه خواهیم کرد.
لازم به ذکر است این چندمین تجربه کاری بنده با وی است و از تریبون شما از حمید گودرزی که زحمات بسیاری برای مسابقه «پنج ستاره» بر دوش داشت،  تشکر و قدردانی می‌کنم.
قنبری همچنین درباره «پنج ستاره» گفت: در فصل جدید برای اینکه مخاطبان شاهد تکرار بیش از حد یک فرم و قالب نباشند به سراغ طرحی نو رفتیم و ان شاالله با تجربیات قبلی که در اختیار تیم تولید است، تمام تلاشمان را می‌کنیم برنامه ای شاخص و طراز برای بینندگان تدارک ببینیم.
وی درخصوص اهداف این مسابقه افزود: ضمن تقویت سطح ریسک پذیری افراد در جامعه، درصدد ایجاد فضایی شاد و جذاب برای رقابت میان داوطلبان هستیم و ارائه برنامه جذاب در راستای پر کردن اوقات فراغت مخاطبان دغدغه ما نیز است.
او در خصوص تقویت و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در این برنامه گفت: تبیین جایگاه مطالعه ی آزاد در زندگی روزمره، ایجاد بستر مناسب برای آنان که توان مطالعاتی بالایی در جامعه دارند و همچنین بالابردن سطح عمومی فرهنگ مطالعه از اهداف مهم این برنامه است.
قنبری درخصوص نحوه برگزاری مسابقه تاکید کرد: این مسابقه در 5 مرحله انجام می‌شود و در هر مرحله یک ستاره برای شرکت کنندگان روشن می‌شود.

ستاره اول به سوالات چهارگزینه ای، ستاره دوم مربوط به بخش عملی است، ستاره سوم سوالات سه گزینه ای با هدف سرمایه گذاری روی سوالات سایر حریفان و ستاره چهارم، بخش عملی سخت تر از بخش های قبلی و در نهایت ستاره پنجم به سوالات مشترک دو گزینه ای اختصاص دارد.
وی درخصوص مرحله نهایی و مشخص شدن نفر برتر مسابقه یادآور شد: در این مرحله در مقابل شرکت کننده برنده تعدادی استوانه وجود دارد که روی آن مبالغ جوایز حک شده است و نفر برگزیده و نهایی با توجه به شرایط انتخاب و اضطراب موجود، با چالش های جذاب و جدی رو به رو خواهد شد.
این تهیه کننده درخصوص بخش های عملی مسابقه گفت: بخش پرتاب توپ در حلقه کوپک، رد کردن حلقه آهنی از میدان مغناطیسی، عبور میله فلزی از حلقه‌های دارای بار الکتریکی، عبور از موانع با چشمان بسته و ... دیگر بخش های این مسابقه است.
این برنامه در مرحله تولید است و مخاطبان می توانند برای ثبت نام و شرکت در مسابقه پنج ستاره به سایت شبکه پنج سیما به آدرس tv5.ir مراجعه کنند.

امتیاز شما