امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

گامی دقیق و کارشناسانه در تعامل با مجلس

مشاهده ۸۲۷
۱۳۹۹/۰۹/۰۸- ۱۱:۴۱

حسن گروسی، معاون حقوقی و امور مجلس رسانه ملی در یادداشتی در نشریه هفته نامه صداوسیما که در 8آذر چاپ شده است به تعامل رسانه ملی با مجلس شورای اسلامی‌پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این یادداشت با عنوان «گامی دقیق و کارشناسانه در تعامل با مجلس» آمده است: 

رهبر معظم انقلاب اســــلامی مجـلـس یازدهم را از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس پس از انقلاب خواندند که مظهر امید و انتظار مردم است.

سازمان صداوسیما به‌عنوان نماینده افکار عمومی، تلاش کرده است با هدایت ریاست محترم سازمان بالاترین سطح تعامل و همکاری را با مجلس شورای اسلامی‌برقرار کند. معاونت حقوقی و امور مجلس برای تحقق این امر تلاش‌ها و اقدامات مختلفی انجام داده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی برای تحقق «عدالت رسانه‌ای» در خصوص حضور نمایندگان مجلس در برنامه‌های رادیو - تلویزیونی اشاره کرد.

با همکاری و همراهی معاونت‌های مختلف سازمان به‌ویژه معاونت‌های برنامه‌ساز، تلاش شده تا حضور تخصصی نمایندگان مجلس را در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی رقم بزنیم و البته در راستای اجرای عدالت رسانه‌ای، این انتخاب به‌صورت کارشناسی و مرتبط با حوزه‌های کاری ایشان صورت می‌گیرد تا به‌این‌ترتیب حرف و عمل نمایندگان پرتلاش و انقلابی مجلس، به‌درستی و امانتدارانه به مردم منتقل شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بند هفدهم سیاست‌های کلی قانون‌گذاری، «ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگِ رعایت، تمکین و احترام به قانون و تبدیل آن به یک مطالبه‌ی عمومی» را جزء سیاست‌های کلی تقنین در کشور ابلاغ فرمودند که این امر در ارتباط مستقیم با امکانات رسانه‌ای کشور قرار دارد و تلاش معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و همراهی بدنه ستادی و برنامه‌ساز سازمان است. در هفته گذشته و در آستانه 10 آذر که به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، روز مجلس نام گرفته است، ریاست محترم سازمان و برخی معاونان به دعوت کمیسیون فرهنگی مجلس در جمع نمایندگان عضو این کمیسیون حضور یافتند تا در خصوص نیازها و خلأهای قانونی سازمان و در همین حال، انتظارات و درخواست‌های کمیسیون فرهنگی مجلس از رسانه ملی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شود که به‌واقع جلسه‌ای کارشناسانه در این زمینه برگزار شد.

 در حال حاضر بررسی قوانین مهمی درباره رسانه ملی در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به قانون اداره سازمان صداوسیما، قانون برنامه هفتم توسعه و نیز قانون بودجه سال آینده اشاره کرد که تلاش می‌کنیم و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌با در نظر گرفتن شرایط جنگ و عناد رسانه‌ای که معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پا کرده‌اند، سازمان صداوسیما را در این جنگ نابرابر یاری رسانند.

در دوران خطیری که رسانه ملی در خط مقدم جنگ فرهنگی برای حفظ هویت ایرانی - اسلامی ملت ایران قرار دارد، خود را موظف به حمایت و همدلی با همه ارکان نظام می‌داند تا سربلند از این میدان الهی بیرون آید. قطعاً در این آمدورفت‌ها و تقویت تفاهم دوجانبه، نمایندگان ملت به کاستی‌ها و کمبودهای بودجه‌ای رسانه ملی بیش‌ازپیش وقوف پیدا خواهند کرد و در آستانه بودجه‌ریزی، چنین جلسه‌ای سرمنشأ خیر برای رسانه‌ای خواهد بود که هم‌وغم خود را حفظ آرامش مردم و مقابله با دشمنان اسلام قرار داده است.

امتیاز شما