امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«رسانش» مربی ارتقای سواد رسانه‌ ای نوجوانان

مشاهده ۶۵۳
۱۳۹۹/۰۹/۰۸- ۱۲:۱۰

فصل جدید برنامه «رسانش» با هدف ارتقای سواد رسانه‌ ای و تقویت مهارت‌ های نوجوان در مواجهه با فضای مجازی و آشنایی مخاطبان با فریب‌ ها و تکنیک‌ های خبری و رسانه‌ ای از شبکه امید پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«رسانش» فرصتی برای افزایش آگاهی نوجوانان در زمینه تشخیص اخبار و داده‌ های صحیح از غلط و همچنین بهبود عملکرد آن‌ ها در حوزه سواد رسانه‌ ای است.
این برنامه که با مشارکت اتحادیه انجمن‌ های اسلامی دانش‌ آموزی سراسر کشور تهیه شده است، بخش‌ های متنوعی دارد که ازجمله آن‌ ها می‌ توان به بازدید از محیط‌ های رسانه‌ ای و آشنایی با مشاغل رسانه‌ ای، اطلاعات و اخبار جشنواره رسانش، نمایش، نقد و بررسی آثار برگزیده جشنواره رسانش در سال‌ های گذشته و تشریح و تبیین سوابق رسانه‌ های گوناگون و ارائه تاریخچه‌ ای از آن‌ ها اشاره کرد.
از جمله بخش‌ های جذاب برنامه «رسانش» حضور صاحبان مشاغل مرتبط با حوزه رسانه برای آموزش مهارت‌ های گوناگونی نظیر عکاسی، خبرنگاری، گزارشگری، گویندگی، روزنامه‌نگاری، تولید پادکست و ... است که می‌ تواند به مهارت‌ افزایی نوجوانان علاقه‌ مند به هرکدام از این رشته‌ ها کمک شایانی کند.
اجرای برنامه «رسانش» را مریم مؤمن‌ زاده بر عهده دارد و کارشناس ثابت این برنامه پیام قورچیان، کارشناس ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است که به ارائه توضیحاتی در حوزه سواد رسانه برای نوجوانان می‌ پردازد.
برنامه «رسانش» به تهیه کنندگی سعید شهبازی در 26 قسمت 42 دقیقه‌ ای، دوشنبه‌ ها ساعت 19 از شبکه امید سیما پخش می‌ شود.

امتیاز شما