امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

شهدای هسته‌ ای ایران در قاب تصویر شبکه افق

مشاهده ۸۰۶
۱۳۹۹/۰۹/۰۸- ۱۴:۱۷

به مناسبت شهادت دانشمند برجسته کشورمان شهید محسن فخری‌زاده، مجموعه مستندهای شهدای هسته‌ ای ایران در این هفته روی آنتن شبکه افق می‌ رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جمعه هفتم آذر، تیم‌های ترور بیگانه بار دیگر فرزندی برومند از خیل نامداران ایرانی را در عملیاتی ناجوانمردانه به شهادت رساندند، شهید محسن فخری‌زاده از جمله دانشمندان برجسته ایرانی بود که نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های علمی و هسته‌ ای کشورمان داشت. البته این نخستین بار نیست که دشمنان برای ضربه به ملت ایران، به حذف فیزیکی نخبگان روی می‌ آورند، در دهه هشتاد هم چندین دانشمند هسته‌ ای کشورمان به همین طریق ترور شدند و به شهادت رسیدند.
به همین مناسبت طی این هفته، مجموعه مستندهای مربوط به زندگی این شهدای گرانقدر، هر شب از شبکه افق پخش خواهد شد.
بر این اساس، مستند «میراث مجید» که به زندگی شهید شهریاری می‌پردازد،
شنبه هشتم آذرماه روی آنتن می‌رود؛ «استاد» عنوان مستندی است که درباره زندگی و فعالیت‌ های شهید علیمحمدی ساخته شده و یکشنبه این هفته پخش خواهد شد.
زندگی شهید احمدی‌روشن هم در مستند «تولدت مبارک» به تصویر کشیده شده است که این مستند برای پخش از شبکه افق سیما در روز دوشنبه 10 آذر در نظر گرفته شده است.
چهارمین مستند هم «بابا آمد» نام دارد که به زندگی شهید رضایی‌نژاد اختصاص دارد و سه‌ شنبه این هفته روی آنتن می‌ رود. این مستندها هر شب ساعت 19:30 پخش می‌شوند.

امتیاز شما

برچسب‌ها: