امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
معاون سیما در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند:
معاون سیما در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند:

مستندسازان باید بر مسائل مردم متمرکز شوند

مشاهده ۴۵۷
۱۳۹۹/۰۹/۱۸- ۲۱:۱۴
تعداد بازدید:457

معاون سیما گفت: در چند سال اخیر آنتن و قاب تلویزیون به برکت زحمات و تلاش ها و اقدامات هنرمندانه مستندسازان رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حمید شاه آبادی در آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند افزود: خوشبختانه گونه فیلم های مستند در سال های اخیر ارتباط خوب و عمیقی با مخاطبان برقرار کرده است.
شاه آبادی افزود: باید برای جایگاهی که هم اکنون فیلم مستند در تلویزیون دارد، از تمامی عزیزان دست اندرکار، مدیران شبکه مستند، جناب آقای سلیم غفوری، مدیر سابق شبکه مستند و دکتر میرباقری معاون پیشین سیما تشکر و قدردانی کرد.
معاون سیما افزود: حقیقتا در این چند سال برای اینکه مستند بتواند جایگاه ویژه ای در فرهنگ کشور در قاب تصویر داشته باشد، دست اندرکاران و مدیران، اقدامات ویژه ای انجام داده اند و امروز زیر ساخت های قابل توجه و مناسبی برای توسعه ژانر مستند وجود دارد.
وی عنوان کرد: مستند به عنوان یک تلاش برای کشف حقیقت، بازنمایی حقیقت، بیان نزدیک به واقع به مخاطب، توانسته در بین مردم جای ویژه ای باز کند.
شاه آبادی افزود: ما باید روی این ذائقه سازی کار ویژه ای کنیم و در واقع روی موضوعی که مخاطب ما به آن توجه دارد باید برنامه ریزی‌های مناسب انجام پذیرد. فیلم مستند اثرات خوبی در زندگی ما دارد، چرا که با آگاهی رسانی می تواند معرفت افزایی برای مخاطبان داشته باشد و سرمایه گذاری در این خصوص از اهمیت والایی برخوردار است.
معاون سیما اظهار داشت: امروز که این زیر ساخت ارزشمند با حمایت جدی ریاست رسانه ملی فراهم شده است، باید جمع مستند سازان با بارش فکری و انتخاب درست و رویکرد مسئله محوری به جای موضوع محوری، نیاز مخاطب را به درستی بشناسند.
شاه آبادی تاکید کرد: مستندسازان باید با تکیه بر پژوهش که نیاز جدی برای ساخت یک مستند است بر مسائل مردم تمرکز و فصل جدیدی در مستند سازی برای مخاطبان ارائه و عرضه کنند.
معاون سیما تاکید کرد : امروز تنها شبکه مستند عرضه کننده تولیدات مستندسازان نیست، بلکه این ژانر و گونه نمایشی در اکثر شبکه‌ها جای خود را به خوبی باز کرده است.
شاه آبادی خاطرنشان کرد : باید از جوانان خلاق که تیم های عملیاتی و مطالعه محور، ایجاد و خلاقانه مستندهای فاخری را تهیه کردند، قدردانی کرد و امیدواریم در سال های بعدی همچنان شاهد آثار فاخری در این زمینه باشیم.

تلویزیون خانه مستند است

محسن یزدی، مدیر شبکه مستند هم در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند گفت: تلویزیون خانه مستند است و حضور مستندسازان در سال‌های اخیر در تلویزیون خیلی پررنگ شده است. 

مدیر شبکه مستند در این مراسم آماری از شرکت‌کنندگان جشنواره ارائه داد و گفت: ۸۰۰ فیلم‌ مستند و ۱۵۰ گزارش مستند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۶۷ مستند از میان آنها انتخاب شدند. 

وی ادامه داد: ۳۰ تک عکس، ۱۵ مجموعه عکس و ۵۰ مستند را در طول این دوره به نمایش گذاشتیم و سعی کردیم با حمایت‌های مادی و معنوی انگیزه در مستندسازان تقویت کنیم.
مدیر شبکه مستند افزود: تلویزیون خانه مستند است و حضور مستندسازان در سال‌های اخیر در تلویزیون خیلی پررنگ شده است. مستندسازان، هنرمندان و فرهیختگانی که به منافع مردم و کشور علاقه‌مند هستند باید در صحنه بیایند تا تولیدات شایسته و بیشتری در این حوزه تولید شود.
وی تاکید کرد: مستندسازان با تمام گرایش‌های سیاسی حضور داشتند، همانطور که در زمان آقای غفوری هم مستندسازانی با گرایش‌های مختلف با شبکه مستند همکاری می‌کردند. در سه سال گذشته با بیش از ۴۳۰ مستندساز کار کردیم و تلویزیون به این سمت می‌رود که خانه واقعی مستند شود و این اتفاق با حمایت دکتر علی عسکری و شاه آبادی که همیشه از طرح های مستند حمایت کردند، صورت می‌گیرد.

اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند عصر امروز ۱۸ آذرماه با حضور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، دکتر شاه آبادی معاون سیما، یزدی مدیر شبکه مستند و جمعی از مستند سازان در مرکز همایش های رسانه ملی با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شد.

امتیاز شما