امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

طولانی ترین شب سال همراه با«شه­ و چله»شبکه استانی کردستان

مشاهده ۸۱۰
۱۳۹۹/۰۹/۲۹- ۱۳:۰۳

صداوسیمای مرکز کردستان با پخش دو ویژه برنامه تلویزیونی و رادیویی با عنوان «شه و چله» میهمان بلندترین شب سال کردستانی‌ ها می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای مرکز کردستان با ویژه برنامه «شه­ و چله» به مدت 90 دقیقه در شب یلدا به صورت زنده با شنوندگان همراه می‌شود. ویژه برنامه «شه­ و چله» رادیو با حضور هنرمندان و صاحبنظران عرصه فرهنگ در رابطه با آداب و رسوم و فرهنگ و خرده فرهنگ های استان اطلاعات دوباره ای را به مردم می­ دهد. دعوت از شخصیت های مردمی و معتمدان اجتماعی، هنرمندان و خوانندگان، اجرای برنامه موسیقی زنده، پخش ترانه­ های شاد از جمله محورهای این برنامه است. ارتباط با مراکز استان‌ ها، پیام­ های مردمی، تبریک تلفنی شه­ و چله، مسابقه، موسیقی محلی و بسته آداب و رسوم محلی شب یلدا در کنار ارتباط با شبکه سراسری رادیو از بخش های متنوع این برنامه به شمار می ­آیند. ویژه برنامه «شه­ و چله» به تهیه کنندگی علی محمدی از ساعت 20:30 تا 22 تهیه و پخش می­ شود.

«شه ­و چله» عنوان ویژه برنامه سیمای شبکه کردستان است که در شب یلدا میهمان لحظات هم استانی­ های عزیز خواهد بود.
کیانوش مشیر وزیری و فرید آریا نژاد تهیه کنندگان «شه­ و چله» سعی می‌کنند با تهیه و تولید بخش­ های جذاب، این شب را برای هم استانی­ ها خاطره انگیز کنند. گزارش مردمی چگونگی برگزاری شه­ و چله در ایام کرونا، خاطره بازی با شب های یلدای سال های دور شبکه استانی با اجرای مرحوم فرشا و ..، گزارش از خانه سالمندان شهر سنندج، گزارشی از اجرای پر مخاطب ترین برنامه نمایشی طنز رادیو به نام نقل کردی در استودیو، اجرای موسیقی دهل و سرنا به صورت زنده در برنامه، دعوت از نخبگان، اساتید برتر دانشگاه، هنرمندان، مجریان برتر و چهره‌های سرشناس طنز، بررسی آیین­های ویژه شب یلدا در کردستان از جمله آیتم های برنامه «شه ­و چله» است. همچنین به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت و گو با کادر بهداشت و درمان استان، سرود، نمایش طنز و ارتباط با مراکز شهرستان‌ها از دیگر آیتم های این برنامه است. برنامه «شه­ و چله» سیمای مرکز کردستان از ساعت 22 تا 24 پخش می­ شود.

امتیاز شما