امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

کتاب«حکمروایی و اقتصاد سبز» در سروش منتشر شد

مشاهده ۵۰۹
۱۳۹۹/۰۹/۳۰- ۰۹:۱۹

انتشارات سروش چاپ نخست کتاب «حکمروایی و اقتصاد سبز» ترجمه و تألیف محمدتقی رضویان و محمدکاظم شمس‌ پویا را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گسترش روزافزون ناپایداری در عرصه‌ های زندگی بشر و آثار عمیق آن بر کیفیت زیست‌ پذیری، محققان و جوامع دانشگاهی را در دهه‌های اخیر، وادار به بررسی ابعاد و زوایای گوناگون این ناپایداری ‌ها و تغییر شیوه‌های زندگی انسان‌ ها کرده است. با نگاهی به ابعاد و پیامدهای ناپایداری می ‌توان دریافت که بسیاری از این پیامدها، ریشه در الگوهای مرسوم رشد و توسعۀ اقتصادی دارد که افزون بر بهره‌ کشی بیشتر از طبیعت و محیط ‌زیست، به استثمار انسانی نیز دامن زده ‌اند. بنابراین، نیاز به رویکردهای جدید مانند اقتصاد سبز، بیش ‌از پیش اهمیت یافته و در محافل علمی و برنامه‌ ریزی‌ های شهری و منطقه ‌ای نیز جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است که برای تحقق توسعۀ پایدار و اقتصاد سبز، توجه به جایگاه کنشگران نوظهور مانند سازمان‌ های مردم ‌نهاد، اجتماعات محلی و بخش خصوصی اهمیت به سزایی یافته است. به سخن دیگر، مانند گذشته، فقط دولت‌ ها بازیگر اصلی برنامه‌ریزی ‌های توسعه به شمار نمی‌ آیند و باید برای بازیگران جدید، گروه‌ های آسیب‌پذیر، فرایندهای تصمیم ‌گیری مشارکتی و به اجرا درآمدن تصمیم‌گیری ‌ها و به‌ عبارتی «حکمروایی شایسته»، جایگاه ویژه‌ای قائل شد. از این ‌رو در کتاب«حکمروایی و اقتصاد سبز» مفهوم حکمروایی و نقش آن در تحقق اقتصاد سبز طنین ویژه‌ ای دارد.

چاپ نخست این اثر در 272 صفحۀ وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 60000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌ مندان برای تهیه این کتاب می‌ توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما