امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بزم یلدایی «چرخ» با طعم علم

مشاهده ۵۹۷
۱۳۹۹/۰۹/۳۰- ۱۱:۰۰

ویژه‌ برنامه‌ علمی «چرخ» که به مناسبت شب یلدا، یکشنبه ۳۰ آذر به مدت دو ساعت روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود در آخرین شب یلدای قرن به بررسی رازهای شب، پیشنهادهای یلدایی و خاطره‌ گویی و گفت‌ و گو با چهره‌ های علمی اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ویژه‌ برنامه‌ «چرخ»، حافظ آهی و محمدرضا مقدسیان، به‌ عنوان مجری‌ های برنامه میزبان چهره‌ هایی از دنیای علم و فناوری می‌شود.
در بخشی از این ویژه‌ برنامه ‌دکتر سید حجت‌‌ الحق حسینی، پژوهشگر تاریخ علم، ویژگی‌ های علمی و نجومی طولانی‌ ترین شب سال را بررسی می‌کند. شبی که زمین در موقعیت انقلاب زمستانی قرار می‌ گیرد. در انقلاب زمستانی نیمکره‌ شمالی، روز در کوتاه‌ترین و شب در بلندترین حالت خود قرار دارد. در بخشی دیگر از برنامه دکتر روح‌ الله رحمانی، از مدیران سابق مایکروسافت و آمازون و متخصص هوش مصنوعی از خاطرات و تجربه‌ های کار در بزرگترین کمپانی‌ های علم و فناوری می‌گوید.
«چرخ» در بخش دیگری این ویژه‌ برنامه میزبان یک زوج موسیقیدان خواهد بود. آرش هژیرآزاد و یگانه حسینی‌ نیا در گروه موسیقی دوئت لیرا موسیقی‌ هایی با الهام گرفتن از نجوم و کیهان‌شناسی خلق می‌ کنند.
دکتر حمیدرضا نمازی، رئیس موزه‌ ملی تاریخ علوم پزشکی مهمان دیگر ویژه‌ برنامه‌ یلدای شبکه‌ چهار خواهد بود که از نکته‌ های پزشکی شب‌ ها و امید در شب یلدا می‌گوید.
محمود حاج‌ زمان و سیدمحمدحسین خلیلی در میز علم برنامه از رازها و ویژگی‌ های خاص شب‌ ها می‌گویند و محمدحسین جهان‌ پناه کتاب‌ ها و فیلم‌ ها و سریال‌ های علمی‌ برای تماشا در شب یلدا معرفی می‌کند. فصل هفتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان واکاوی می‌ کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌ صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود.
مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما

برچسب‌ها: