امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

پخش مستند پرتره یکی از فیلسوفان و حکیمان معاصر در شبکه چهار

مشاهده ۴۵۰
۱۳۹۹/۱۰/۰۱- ۱۲:۴۱

مستند «جهانی بنشسته در گوشه‌ ای» زندگی استاد اکبر ثبوت را در قالب مجموعه «حکایت دل» از قاب شبکه چهار سیما به نمایش می گذارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «جهانی بنشسته در گوشه‌ ای» عنوان قسمت دیگری از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی استاد اکبرثبوت پژوهشگر، مورخ، نسخه شناس و فیلسوف و حکیم معاصر می‌ پردازد.
این مستند اول دی مصادف با سالروز تولد ایشان، ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌ شود.
استاد اکبر ثبوت یکی از پژوهشگران برجسته حوزه دین، تاریخ معاصر، ادبیات، فلسفه و عرفان است که سال‌ ها از محضر بزرگان حوزه و دانشگاه چون علامه شیخ آقابزرگ تهرانی و علامه شعرانی بهره برده و پژوهش‌ های ارزشمند بسیاری را در زمینه‌ های جنبش‌ های اجتماعی و فکری گذشته، پیوندهای فرهنگی ایران و شبه قاره، حافظ‌ شناسی، صدراشناسی، تاریخ موسیقی، دفاع از معتقدات و فرهنگ شیعه، بررسی احوال و آثار عرفایی چون حسن بصری و حارث محاسبی و روزبهان بقلی، شرح حال و بررسی آثار و آرای استادانش (علامه شعرانی، محمدتقی آملی، مهدی الهی‌ قمشه‌ ای، محمود شهابی، مرتضی مطهری و...) مسائل حقوقی و سیاسی و اجتماعی به سرانجام رسانده است.
«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، مستندی از زندگینامه‌ ها، پرتره علمی و حرفه‌ ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور است که دوشنبه‌ ها ساعت 21 و سه شنبه ساعت ۱۴ از شبکه چهار سیما بازپخش می‌ شود.

امتیاز شما