امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در رادیوهای برون مرزی

مشاهده ۳۸۸
۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۱۴:۱۹

رادیوهای حوزه قفقاز و آسیای مرکزی و غرب آسیا در معاونت برون مرزی صداوسیما، ویژه برنامه‌ هایی در بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی، تولید و در هفته گرامیداشت آن شهید والا مقام با هدف انتقال و بازنمایی پیام های انقلابی مکتب سلیمانی، پخش می کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو برون مرزی تبریز در ویژه برنامه‌ های «کونول لر سرداری » (سردار قلب ها)، شخصیت سردار سلیمانی، مجاهدت های وی در جبهه‌ های مقاومت و نتایج شهادت حاج قاسم سلیمانی و یار باوفایش ابومهدی مهندس را با حضور سردار اسدبیگی از فرماندگان جبهه مقاومت، حجت الاسلام توحید ابراهیم بیگلی از نیروهای مدافع حرم تیپ حسینیون جمهوری آذربایجان و دکتر احمدرضا بیضایی برادر شهید مدافع حرم؛ محمودرضا بیضای، بررسی می‌کند.
همچنین گروه نمایش رادیو برون مرزی تبریز در هفته بزرگداشت سردار دل ها با نمایش رادیویی «بیزی حلال ائت» ( ما را حلال کن)، دین خود را به سردار مقاومت ادا خواهد کرد.
گروه تولید برنامه هفتگی «سوزلو ساز» ( سوز و ساز ) رادیو آذری تبریز نیز در هفته بزرگداشت سردار دل ها ضمن گفت و گو با گروه دو نفره عاشیق های تبریزی، اثری ویژه ای را که برای حاج قاسم سلیمانی آماده کرده اند، تقدیم شنوندگان می‌کند. در خلال این گفت و گو، اثر اهدایی این گروه عاشیق ها به حاج قاسم را از رادیو برون مرزی تبریز می‌ شنویم.
«خداحافظ سردار» نیز دو ویژه برنامه زنده برای شب و روز شهادت شهید سردار سلیمانی است که رادیو برون مرزی تبریز آن را برای پخش در این ایام در نظر گرفته است.
همچنین برنامه آچیق سوز (بی تعارف )؛ بررسی دستاوردهای سیاسی شهید سلیمانی در منطقه و جهان در دوره حیات و پس از شهادت، برنامه «پنجره»؛ بازتاب مراسم های مختلف سالگرد شهادت سردار سلیمانی و برنامه «سیزه سلام» ( سلام بر شما) رادیو برون مرزی تبریز نیز با هدف به گوش رساندن پیام ها و حرف دل مردم جمهوری آذربایجان با سردار دل ها روی آنتن می روند.
برنامه «چراغ» رادیو برون مرزی تبریز نیز که در طول هفته فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مثابه چراغ راهنمای امت اسلامی‌به زبان آذری ترجمه و پخش می‌ کند، در هفته بزرگداشت سردار سلیمانی به فرمایشات ولی امر مسلمین در خصوص سردار سلیمانی اختصاص خواهد داشت.
رادیو تالشی برون مرزی نیز که برای تالشان ساکن در جنوب جمهوری آذربایجان برنامه تولید و پخش می‌ کند، در هفته بزگداشت سردار سلیمانی با ویژه برنامه « مالک مقاومت»، زندگی پرافتخار و مجاهدت ها و دستاوردهای مبارزات سردار رشید اسلام را با شنوندگانش مروری مجدد خواهد کرد.
رادیوهای ترکی استانبولی، تاجیکی، ترکمنی، ارمنی، آشوری و رادیو آران و سایت های قزاقی و ازبکی پارس تودی برون مرزی نیز در ویژه برنامه‌ هایی که به مناسبت نخستین سالروز شهادت سرداران مقاومت، تولید و پخش می‌ کنند، نقش سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای دستیابی به آرمان‌ها و اهداف گام دوم انقلاب اسلامی را که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرموده اند و سردار قاسم سلیمانی الگوی عینی تلاش برای تحقق این آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را در مجاهدت های خود بهطور عملی ارائه کرده است، تبیین و به ادای دین به این سردار شهید مقاومت می‌پردازند.

امتیاز شما