امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه تلویزیونی ایران کالا برگزار کننده نخستین جشنواره فیلم کوتاه «نقش اول»

مشاهده ۸۷۷
۱۳۹۹/۱۰/۰۵- ۲۱:۱۶

نخستین جشنواره تلویزیونی «نقش اول» در بهمن و اسفند 1399 با همت شبکه تلویزیونی ایران کالا در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسین احمدی دبیر جشنواره «نقش اول» است، وی نشان تجاری برتر پرتره کارآفرین برتر جهش تولید و اقتصاد دورن زا، اصلاح الگوی مصرف مشاغل دانش‌ بنیان و خلاق کرونا و فرصت‌ ها و چالش‌ های کسب و کار را محورهای موضوعی این رویداد فرهنگی بیان کرد.
  احمدی با اشاره به روند برگزاری جشنواره افزود: این جشنواره در بخش های مستند، داستانی، پویانمایی و نماهنگ و بخش فیلم موبایلی برگزار می‌ شود.
آثار راه‌ یافته به مرحله مسابقه، روی آنتن شبکه تلویزیونی ایران کالا می رود و ده اثر اول در هر بخش که بیشترین آرای مردمی را کسب کرده باشند، کاندید کسب جایزه می‌شوند و برندگان نهایی را هیئت داورن مشخص می‌کنند.
صاحبان آثار راه یافته به بخش مسابقه در هر بخش، میهمان برنامه تلویزیونی «نقش اول» می‌شوند تا دغدغه‌ های اقتصادی خود را برای مخاطبان بازگو کنند.
بینندگانِ این برنامه مهم‌ ترین نقش را در تعیین برندگان جشنواره ایفاء می‌ کنند.
احمدی در ادامه ضمن اعلام جوایز اهدایی به برندگان هر بخش، قوانین جشنواره را نیز تشریح کرد:
در بخش مستند : نفر اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، مبلغ 10 میلیون تومان نفر دوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، مبلغ 5 میلیون تومان
در بخش داستانی : نفر اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، مبلغ 10 میلیون تومان نفر دوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، مبلغ 5 میلیون تومان
در بخش پویانمایی و نماهنگ : نفر اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، مبلغ 10 میلیون تومان نفر دوم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، مبلغ 5 میلیون تومان
در بخش فیلم موبایلی: به سه نفر دیپلم افتخار و اهدای جایزه 1 میلیون تومانی.
قوانین جشنواره

آثار ارسالی باید تولید ابتدای سال 1396 به بعد باشد. حداکثر مدت زمان قابل قبول برای آثار 10 دقیقه است. فیلم‌ ها می‌ توانند، پیش از این در رویدادهای رقابتی بین المللی یا جشنواره داخلی انتخاب شده باشند. در فیلم های ارسالی باید از هر گونه تبلیغات در تیتراژ ابتدایی و پایانی خودداری شود. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند هر تعداد اثر را که مایل باشند به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند. پس از تحویل اثربه دبیرخانه امکان خارج کردن آن از جشنواره وجود ندارد. دبیرخانه جشنواره مسئولیتی در قبال آسیب‌های احتمالی ناشی از ارسال نامطلوب آثار و... از جانب شرکت‌کنندگان ندارد. دبیرخانه جشنواره ارسال کننده اثر را صاحب اثر دانسته و هر گونه تخلف در این خصوص متوجه ارسال کننده خواهد بود. جشنواره می‌تواند بخشی از آثار را در مواد تبلیغی خود استفاده کند. شرکت همه فیلم‌ سازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی در جشنواره آزاد است. فیلم‌ سازان تنها یک‌بار می‌ توانند اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و امکان اصلاح و ارسال مجدد اثر وجود ندارد.
فرم تقاضای شرکت در جشنواره باید صرفاً توسط «تهیه‌کننده و یا نماینده ایشان» تکمیل شود. تعیین تاریخ و زمان نمایش فیلم‌ها به عهده دبیرخانه جشنواره است. هیچ جایزه‌ ای در بخش رقابتی به طور هم‌ ارزش میان دو یا چند اثر تقسیم نمی‌ شود. فیلم‌ های غیر فارسی زبان باید دارای زیرنویس باشد. تهیه‌ کننده اثر و یا نماینده قانونی دارای مجوز از ایشان به دبیرخانه جشنواره، اختیار و اجازه می‌ دهد که فیلم‌ های منتخب از شبکه ایران کالا پخش شود و به نمایش درآید و در این خصوص حق هرگونه اعتراض و ادعایی را از خود سلب می‌ کند.
متقاضیان شرکت کننده در جشنواره می توانند پس از ثبت نام در تارنمای جشنواره به نشانی www.Naghsh1.Ir اثر خود را از طریق این پایگاه و یا از طریق پست به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
شرکت کنندگان باید آنونس اثر را با مدت زمان حداکثر یک دقیقه به همراه پوستر در یک DVD ارسال و یا از طریق تارنمای جشنواره در هنگام ثبت نام بارگذاری کنند.
نمایش فیلم‌ ها در جشنواره مطابق با ضوابط و مقررات سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
دبیرخانه جشنواره اجازه دارد تا در صورت اصلاحیه ناظر پخش تلویزیونی و با اطلاع به صاحب اثر، موارد اصلاحی را بر روی فیلم اعمال کند.
آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره دهم بهمن ماه 1399 اعلام شده است.
احمدی در پایان با دعوت از فیلمسازان فعال در این حوزه برای ارائه آثار تولید شده در قالب های تعیین شده به دبیرخانه افزود: متقاضیان حضور در جشنواره می توانند از هم اکنون با مراجعه به تارنمای جشنواره به نشانی www.Naghsh1.Ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

ویدئوها

امتیاز شما