امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

انتشار کتاب«زندگانی شیخ مصطفی اسماعیل» در سروش

مشاهده ۹۵۶
۱۳۹۹/۱۰/۰۶- ۱۲:۲۴

چاپ سوم کتاب«زندگانی شیخ مصطفی اسماعیل در سایۀ قرآن کریم» تألیف کمال نجفی با ترجمه و تحقیق سعید ملاحسینی در انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، خواندن قرآن همراه با آهنگ، هنری است که از زمان رسول‌ خدا آغاز شد و بی‌ وقفه در تمام دوران‌ های اسلامی ادامه یافت. امروزه فن تلاوت قرآن کریم به اوج خود رسیده و قاریان سرشناس و بزرگی در این زمینه پا به عرصه ظهور نهاده‌اند. یکی از آنها شیخ مصطفی اسماعیل است که در مصر از بزرگ‌ ترین قاریان محسوب می‌ شود. او روستازاده بود و همانجا به مکتب رفت و خواندن قرآن و قواعد تلاوت و تجوید را آموخت. سپس به شهر رفت و در مدرسه‌های دینی، علوم دینی و قرآنی خواند. وی با خواندن قرآن در سال‌ های نهضت عمومی مصر، تبدیل به یکی از چهره‌ های سرشناس آن عصر شد. او را به‌ عنوان قاری الازهر نیز انتخاب کردند. جزئیات خواندنی از زندگی این قاری نابغه برای علاقه‌مندان در  کتاب«زندگانی شیخ مصطفی اسماعیل در سایۀ قرآن کریم» آمده است.

۲۶ دسامبر برابر است با سالروز وفات یکی از بزرگترین قاریان قرآن جهان اسلام، شخصی که مکتبی نوین در تلاوت پایه‌گذاری کرد و با درگذشتش بسیاری از بزرگان از ظهور شخصی مانند او ابراز ناامیدی کردند. این استاد تلاوت قرآن کریم با این که در سال‌های عمر با برکتش هیچ‌گاه به کشورمان سفر نکرد، اما یکی از محبوب‌ترین قاریان در ایران است و بسیاری از اساتید قرآن سبک وی را برای تلاوت به جوانان توصیه می‌کنند.

تسلط این استاد قرآن بر تلاوت و لحن زیبایش سبب شد تا لقب اکبر‌القراء را به مصطفی اسماعیل بدهند و رهبر معظم انقلاب هم او را با این عنوان خطاب و درباره او می‌گوید: «علّت شهرت این قاری این است که به هنگام تلاوت مفاهیم و مضامین را در ذهن مجسم می‌کند...» این لقب به واقع برازنده این ستاره تابناک آسمان تلاوت جهان اسلام است.

این استاد قرآن کریم در تاریخ ۲۶ دسامبر سال ۱۹۷۸ در سن ۷۳ سالگی براثر سکته مغزی دعوت حق را لبیک گفت و در منزلش به خاک سپرده شد و جهان اسلام تا به امروز دیگر مانند او را به خود ندید.

انتشارات سروش چاپ سوم کتاب«زندگانی شیخ مصطفی اسماعیل در سایۀ قرآن کریم» را در 152 صفحۀ رقعی، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 25000 تومان منتشر کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرید. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ،واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما