امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

از تازه‌ های دنیای خودرو تا ممنوعیت صید ترال در «چرخ»

مشاهده ۶۲۲
۱۳۹۹/۱۰/۰۸- ۱۳:۵۴

«چرخ» دوشنبه ۸ دی، با بررسی دلایل ممنوعیت صید ترال در خلیج فارس روی آنتن شبکه‌ چهار می‌ رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با دکتر اصغر عبدلی، عضو هیئت علمی‌پژوهشکده‌ علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس کارگروه ساماندهی صید آبزیان مجلس شورای اسلامی‌گفت‌ و گو می‌ کند.
از نظر اکثر سازمان‌ های زیست‌ محیطی، مشکل اساسی، صید گونه‌های نامطلوب است. آن‌ها نمی‌ خواهند بعضی از ماهیان بی‌ دلیل صید شوند. از آنجایی که ترال کف شامل کشیدن ابزار سنگین ماهیگیری در کف دریاست، می‌تواند تخریب‌ هایی در مقیاس بزرگ در کف اقیانوس‌ ها ایجاد کند. از آن جمله شکستن مرجان‌ ها، خسارت به زیستگاه و حذف جلبک‌ های دریایی است. اوایل آبان ماه امسال بود که مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای از ممنوعیت دو ساله صید ترال از ابتدای آذر ۹۹ خبرداد.
در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» متین نصیری، روزنامه‌نگار حوزه‌ی خودرو، تازه‌ ترین خبرهای دنیای خودرو از جمله رونمایی از لامبورگینی SC20 و نامزدهای خودروی سال اروپا را بررسی می‌کند.
فصل هفتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌ کند. «چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌ صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود.
مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما