امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

تدارک گسترده شبکه‌ های سیما برای سالگرد شهادت سردار دل ها

مشاهده ۸۲۱
۱۳۹۹/۱۰/۱۰- ۱۱:۴۱

شبکه‌ های سیما در بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه‌ های متنوعی را تقدیم بینندگان می کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، چندین ویژه برنامه به همین مناسبت از شبکه‌ های سیما پخش می‌ شود.

شبکه یک

شبکه یک سیما در برنامه «صبح بخیر ایران» با حضور مهمان‌ های ویژه، سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی را گرامی می دارد. مستند «بزرگ ترین بدرقه جهان» نیز ساعت 9:30 به یاد سردار از این شبکه پخش می‌ شود. برنامه «خیابان ایران» ساعت 10:30 و 16 با پخش تصاویر و گفت و گوهایی از نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی می‌گوید. «ققنوس» عنوان مستند دیگری از شبکه یک سیماست که ساعت 19:30 تقدیم بینندگان می‌شود.

شبکه دو

گروه معارف شبکه دو سیما ویژه برنامه «سردار کرار» را از ۱۱ تا ۱۷ دی روی آنتن می‌ برد. مستند «سردار صلح» از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه هر شب ساعت ۲۱ از شبکه دو پخش می‌شود. مستند «آقای ژنرال» نیز از دیگر برنامه‌های این شبکه به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. برنامه‌های «نمادو»، «زنده باد زندگی»، «در انتهای الوند» صبحگاهی و شامگاهی، «مثبت خانواده»، «زعفران» و «عصر خانواده» نیز با موضوع شهادت سردار سلیمانی با شما همراه می‌شوند.

شبکه سه

ویژه برنامه 9 قسمتی «روایت حبیب» با حضور چهره‌ های شاخص و بین المللی مقاومت، به مناسبت شهادت سردار سلیمانی از شبکه سه به سمع و نظر مخاطبان شبکه سه می رسد. مستندهای «سرباز چهل‌ ساله»، «شهید قدس» و «چندقدم آنطرف‌ تر» از جمله مستندهایی است که در سالروز شهادت سردار بزرگ دل ها از شبکه سه روی آنتن می رود. برنامه «سلام صبح بخیر» به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به بررسی ابعاد شخصیتی ایشان می‌ پردازد.  ویژه برنامه «مرد میدان» نیز همزمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به روی آنتن شبکه سه می رود.

پخش نماهنگ‌ها و میان‌برنامه‌هایی مرتبط با سالگرد شهادت نیز در فواصل برنامه‌ها و پخش «سمت خدا» و «عطسه» نیز با موضوع شهادت سردار سلیمانی از دیگر تمهیدات شبکه سه به این مناسبت است.

شبکه چهار

شبکه چهار سیما با برنامه‌های «اهالی شب»،«مصیر»، «تربت»، «راز»، «حریف»، «زاویه»، «طلوع» و «شب های هنر» در سالگرد شهادت سردار سلیمانی همراه مخاطبان خود می‌ شود. برنامه‌های «اهالی شب» در ۲ قسمت پنج شنبه و جمعه ، «مصیر» یک شنبه ساعت21، «راز» در ۵ قسمت هرشب ساعت 22، «زاویه» چهارشنبه ساعت 23، ویژه برنامه «طلوع» ساعت 9 صبح، «شب های هنر» از یک شنبه تا سه شنبه ساعت 23 و میان برنامه «تربت» از شبکه چهار پخش می‌ شود.

 شبکه پنج

ویژه برنامه «قرار قاسم» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، 12  و 17 دی ساعت 23 روی آنتن شبکه پنج می رود. ویژه برنامه «قرارِ قاسم» کاری از گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما است که با تهیه کنندگی میلاد پیغمبر زاده و سردبیری سیدمحمد موسوی و اجرای محمد حسین رنجبران با حضور مهمانان ویژه تماشایی می‌شود. مستند «اخراج» با رویکرد انتقام سخت پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، به تهیه کنندگی محمد فریدونی و کارگردانی علیرضا منتظری، دوشنبه 8 دی ماه ساعت 22 تقدیم می‌شود. در مستند «اخراج» که از تصاویر آرشیوی استفاده شده، با حسن شمشادی، سعدالله زارعی، نقوی حسینی و فواد ایزدی از کارشناسان زبده گفت و گو می‌شود. همچنین برنامه گفت و گو محور «چهل ستون» از 10 تا 12 دی ساعت 20 میهمان خانه‌های مخاطبان می‌شود.

برنامه «به خانه بر می‌گردیم» گروه خانواده شبکه پنج سیما، با راه اندازی پویش« قاسم هنوز زنده است» از ابتدای هفته جاری به صورت ویژه به یاد سردار قاسم سلیمانی با مخاطبان همراه شده است. این برنامه با هدف تکریم یاد این شهید بزرگوار، آیتم های ویژه همچون دعوت از مهمانان ویژه، نماهنگ های حماسی، پخش کلیپ و سرود ارسالی مخاطبان مرتبط با موضوع پویش و... را در جدول پخش خود گنجانده است. مسابقه «پنج ستاره» این هفته پنجشنبه ساعت 21 سوال پیامکی«سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس فرمانده کدام لشگر بود ؟ ۱- ۴۱ ثارالله ۲- ۲۵ کربلا ۳- ۱۸الغدیر ۴- ۹ بدر» را برای مخاطبان طراحی کرده است و به قید قرعه به ده نفر از برگزیدگان هدیه می دهد.

برنامه تخصصی و سینمایی«نقد سینما» نیز جمعه 12دی به اولین سالگرد شهادت سردار دلها اختصاص دارد. برنامه «عطر عاشقی» با هدف تکریم سردار دل ها جمعه 12دی ساعت 17:30 ویژه شهادت حاج قاسم سلیمانی روی آنتن می رود. این برنامه با سفر به شهر کرمان، از گلزار شهدای کرمان و مزار این شهید والامقام تقدیم بینندگان شبکه پنج می‌شود. زمینه سازی ظهور و نقش حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم، موضوع این برنامه است که با دکتر پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده کرمان در مجلس در این زمینه گفت و گومی‌شود. همچنین نوای گرم و دلنشین جواد حسینخانی برای تلاوت زیارت آل یس در شبکه طنین انداز خواهد شد.

گفتنی است دعای پرفیض کمیل پنجشنبه ۱۱ دی ماه ساعت ۲۳ از کنار مزار سردار سلیمانی به سمع و نظر مخاطبان می رسد. برنامه«عطر عاشقی» همچنین جمعه 26 دی ماه در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به بیت الزهرا منزل حاج قاسم سلیمانی می رود و حجت الاسلام احمد شرفخانی، کارشناس مذهبی درباره آثار و علائم منتظران ظهور سخنرانی می‌کند. برنامه‌های «تهران 20»، «در شهر»، «رنگین کمان»، «یه روز تازه» و «تا نیایش» معطوف به سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

شبکه آموزش

مستند «دو نیمه ماه» در بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به تهیه کنندگی آزاده رجبی، قرار است ۱۲ و ۱۳ دی، در دو قسمت ۴۵ دقیقه ای ساعت ۲۱ از شبکه آموزش پخش شود. این مستند، ترکیبی از مصاحبه‌ها و تصاویر آرشیوی از مقاطع مختلف زندگی سردار دل ها است و همچنین در این مستند گزارش ، همرزمان، دوستان و همراهان آن شهید، نیز از سیره عملی زندگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گویند. 

شبکه آموزش در برنامه‌های زنده «صبحی دیگر»، «مدرسه تلویزیونی ایران»، «به وقت ایران»، «رویش» و «زنگ هفت» نیز به تبیین شخصیت سردار دل ها می‌ پردازد. 

شبکه افق 

شبکه افق با برنامه «یک و بیست» از سه شنبه 9 دی ماه، هر شب ساعت 18:30 یاد سردار شهید قاسم سلیمانی را گرامی می دارد. این برنامه شامل روایت‌هایی از زندگی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که با حضور اقشار مختلف مردم، هنرمندان، مستندسازان، مداحان و شاعران، همرزمان شهید و خانواده شهدا روی آنتن می‌رود.

شبکه قرآن و معارف سیما

همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، محفل انس با قرآن کریم در چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان موسوم به «محفل محور مقاومت» برگزار می‌شود. این محفل شنبه ۱۳ دیماه از ساعت 18:30 تا 20 از حرم حضرت زینب (س) آغاز و ضمن ارتباط زنده با کشورهای دیگر، از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

 شبکه جام جم 

مستند« مثل کوه مثل نسیم» به تهیه کنندگی و کارگردانی حمید قنبری و تدوین حسن بابایی، به ارتباط صمیمی‌ شهید سلیمانی با دوستان و بستگان در زادگاهشان به نام قنات ملک اختصاص دارد. مجموعه مستند گزارشی «قاسم همیشه با ماست» که شامل درد و دل های مردمی است که بر مزار شهید سلیمانی حاضر می‌شوند، از شبکه جام جم پخش می‌شود. همچنین می توانید مستند «شهادت سرخ» را به کارگردانی سیدحمید میر حسینی، با رویکرد تشییع با شکوه شهید سلیمانی در شهر کرمان از شبکه جام جم ببینید. برنامه‌های «جمع ایرانی»، «روز خوش» و «خانه مهر» نیز با دعوت از دوستان و نزدیکان شهید سلیمانی روی آنتن می رود و برنامه«کنکاش» ترورهای دولتی رژیم استکباری آمریکا را سوژه قرار داده است.

شبکه نمایش 

شبکه نمایش در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی، روز جمعه ۱۲ دی ماه فیلم سینمایی «چ» را در ساعت ۲۳ و فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» را شنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۱۳ پخش می‌کند.

شبکه نسیم

برنامه«نسیم آوا» جمعه شب 12 دی به یاد سردار سلیمانی، بینندگان شبکه نسیم را همراهی می‌کند و برنامه «کتاب باز» نیز در روز شهادت سردار سلیمانی ساعت 19 ،مکتب این شهید بزرگوار را بررسی می‌کند.

شبکه امید 

«مثل حاج قاسم» عنوان مستندی است که در آستانه نخستین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در 8 قسمت 13 دقیقه ای، به تهیه کنندگی امیرسینا سلیمی هر شب ساعت 21:45 از شبکه امید پخش می‌ شود. این مستند روایت فرزندان نوجوان شهدای مدافع حرم از دیدار با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که در این مستند سعی شده، با فرزندان شهدای مدافع حرم درباره ارتباطشان با شهید سلیمانی و خاطرات ایشان گفت وگو شود. این مستند همچنین به روایت لحظه‌ای که خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به اطلاع فرزندان شهداء می رسد، می‌ پردازد. برنامه «نسل سلیمانی» ویژه «پویش نسل سلیمانی» با مشارکت نهادها و تشکل های دانش آموزی روانه آنتن شبکه امید می‌ شود. این ویژه برنامه به تهیه کنندگی محمد تربتی در3 قسمت 42 دقیقه ای از 11 تا 13 دی ماه ساعت 16:30 روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.  برنامه «قاب امید» که هر روز ساعت 17:15 دقیقه با بخش های مختلف، به طور ویژه به شهادت سردار دل ها اختصاص دارد. برنامه «دوربین امید» نیز هر شب ساعت 19:45، اخبار فعالیت های نوجوانان در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را اطلاع رسانی می‌کند. همچنین برنامه «ما نوجوانان» روزهای پنج شنبه و جمعه 11 و 12 دی ساعت 13:30 آثار تولید شده توسط نوجوانان درباره شخصیت شهید سلیمانی را پخش و با نوجوانان تولید کننده آثار گفت وگو می‌کند.

شبکه سلامت

شبکه سلامت با دو مستند «رهروان مکتب سلیمانی» و «سخنان شهید سلیمانی و شهید احمد کاظمی» در سالروز شهادت سردار سلیمانی با مخاطبان خود همراهی می‌کند. مستند«رهروان مکتب سلیمانی» تصاویری از حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و رهبری درباره تربیت جوانان در مکتب امام (ره) و رهبری و مستند«سخنان شهید سلیمانی و شهید احمد کاظمی» نیز صحبت های سردار قاسم سلیمانی درخصوص احمد کاظمی و سخنرانی احمد کاظمی در جلسه فرماندهان نیروی زمینی است.

پخش موسیقی تصویر و میان برنامه‌هایی با موضوعات تصاویر اهدای خادمی امام رضا (ع) به شهید قاسم سلیمانی، تصاویری از سردار قاسم سلیمانی به همراه شعر خوانی و ابراز علاقه مردم به ایشان، تصاویر سردار قاسم سلیمانی به همراه گزیده ای از سخنرانی ایشان و تصاویری از شهید حججی، شعر خوانی به همراه تصاویر شهید قاسم سلیمانی، حمایت کودکان فلسطینی از شهید سردار سلیمانی با زیر نویس فارسی و ... در جدول پخش شبکه سلامت قرار دارد. 

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس 2» به کارگردانی «فرهاد عظیما»، شنبه 13 دی ماه ساعت 14 از شبکـه کودک پخش خواهد شد. 

شبکه مستند 

مستند«مکتب سلیمانی در روستای قنات ملک» در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در روز شنبه 13 دی ماه ساعت 19 به سمع و نظر بینندگان می رسد.این مستند به کارگردانی محسن غلامزاده مهرآبادی، روایتی از زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی از زبان اهالی زادگاه او، روستای قنات ملک در استان کرمان است.

 شبکه ورزش

شبکه ورزش با ورزشکاران شاخص درباره موضوع مکتب شهید سلیمانی مصاحبه می‌کند که تقدیم بینندگان می‌شود.

امتیاز شما