امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سردار سرلشکر رحیم صفوی در مراسم افتتاحیه همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی:
سردار سرلشکر رحیم صفوی در مراسم افتتاحیه همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی:

مکتب سلیمانی قدرت نرم آزادی‌بخش قدس شریف

مشاهده ۴۱۶
۱۳۹۹/۱۰/۱۴- ۱۴:۲۸
تعداد بازدید:416

سردار سرلشکر رحیم صفوی در مراسم افتتاحیه همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی از سردار شهید سلیمانی به‌عنوان سرداری یاد کرد که از شجاعت، صبوری و مقاومتش در مقابل سختی‌ها باید درس گرفت، همان‌طور که رأفت او با مردم و خانواده، دوستان و نزدیکان و ارادتش به اهل‌بیت (ع) باید الگوی ما باشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سردار سرلشکر رحیم صفوی در این مراسم با ارائه تعریفی از مکتب گفت: مکتب مجموعه‌ای از ایدئولوژی‌های متفاوت ولی همسو است که نیاز فکری و عملی انسان را برای رسیدن به کمال نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر بخواهیم مکتب سلیمانی را در یک عبارت تعریف کنیم، باید بگوییم مکتب اسلام ناب محمدی.
وی با اشاره ویژگی‌های سردار شهید سلیمانی و سیره عملی او در اطاعت از امام و رهبری گفت: او سرداری مؤمن، خردمند، باهوش و فداکار بود که شجاعانه در صحنه مقاومت اسلامی ایستادگی کرد.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، شهید حاج قاسم سلیمانی را سرداری تک‌چهره و قهرمان ملی ایران و امت اسلامی در تاریخ مبارزات چندساله علیه استکبار خواند که در قلمرو غرب آسیا در 20 سال گذشته موجب شکست طرح‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی شده است.
سردار سرلشکر رحیم صفوی با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی را باید به‌عنوان چهره‌ای درخشان شناخت، گفت: جبهه مقاومت اسلامی‌باید برای آزادی قدس شریف از مکتب سلیمانی و قدرت نرم اسلام انقلابی ضدآمریکایی او الگو بگیرد.
او از شخصیت چندبعدی سردار دل‌ها یاد کرد و گفت: از شجاعت، صبوری و مقاومت این شهید در مقابل سختی‌ها باید درس گرفت، همان‌طور که رأفت او با مردم و خانواده، دوستان و نزدیکان و ارادتش به اهل‌بیت (ع) باید الگوی ما باشد.
سردار صفوی با تأکید بر اینکه شاخصه‌ها و اصول مدیریت سردار باید در دانشگاه‌ها تدریس شود، گفت: باید آموخت که سردار چگونه با مدیریتش ظرفیت‌های نهفته تشکل‌های مردمی ملت‌های اسلامی را ساماندهی و هماهنگ کرد و از این ظرفیت برای شکست داعش بهره برد.
وی افزود: او با بهره‌مندی از تدابیر رهبر معظم انقلاب، استفاده از تجربیاتش در دوران دفاع مقدس و این شخصیت چندبعدی توانست جغرافیای صحنه نبرد را تغییر دهد و سیاست‌های دشمن را برای شکل‌گیری خاورمیانه‌ای جدید به نفع ملت‌های منطقه بر هم بریزد.
سردار صفوی با اشاره به اینکه قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها روبه‌زوال است، گفت: به لطف خدا فرآیند انتقال قدرت از غرب به شرق و بنای تغییر قدرت به نفع جهان اسلام در حال شکل‌گیری است و ایران مهم‌ترین بخش این قدرت است.
وی افزود: آمریکا می‌داند مردم ایران ملتی شجاع، کهن، با تمدن و برخوردار از رهبری حکیم و مقتدر است که از قدرت بالاتری در منطقه غرب آسیا برخوردار است و ازاین‌رو چاره‌ای جز شکست ندارد؛ چراکه خون این سردار بزرگ او را تبدیل به مکتبی باقدرت نرم سیاسی و برخوردار از نیروی عظیمی‌کرده است که تا آزادی قدس شریف از پا نخواهد نشست.

امتیاز شما