امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

کتاب«رنگ در عکاسی» به چاپ دوازدهم رسید

مشاهده ۴۲۵
۱۳۹۹/۱۰/۲۳- ۱۲:۱۴

انتشارات سروش چاپ دوازدهم کتاب«رنگ در عکاسی» تألیف هارلد مانته را با ترجمه پیروز سیار منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با عکاسی رنگی کردن از اشیائی که در برابر دوربین قرار می‌ گیرند، فقط بازتابی رنگی صورت نمی‌ گیرد. بازی رنگ‌ ها در قاب عکس موضوع زیبایی‌ شناختی پیچیده‌ای است که اشراف بر آن نیازمند آموزش جدی و تجربۀ طولانی است.

کتاب حاضر، جلد دوم و در واقع مکمّل کتاب «ترکیب‌ بندی در عکاسی» است، و همراه با آن مجموعۀ باارزشی از شناخت‌ های پایه‌ ای هنر عکاسی را شکل می‌ دهد. هارلد مانته که یکی از پیروان مکتب باوهاوس است، در این اثر سعی کرده نظریه‌ های چند تن از استادان درخصوص هنر نقاشی را بر هنر عکاسی انطباق دهد. او قوانین ترکیب رنگ‌ ها را تشریح می‌ کند و با عکس‌ هایی که فراهم آورده، مثال‌ هایی گویا در اختیار علاقه‌ مندان هنر عکاسی می‌ گذارد.

در این کتاب خواننده نسبت بـه جنبه‌ های مختلف «نظریة رنگ‌ ها»، که به‌ طور عمده از یوهانس ایتن و کتاب هنر رنگ او الهام گرفته، شناخت پیدا می‌ کند و با تأثیرات روانی رنگ‌ ها و کیفیت و گونه‌ های مختلف توافق و تضاد رنگ‌ ها آشنا می‌ شود.

مانته در این اثر مهم‌ ترین رکن هنری عکاسی رنگی، یعنی قانون‌ های مربوط به اصول ترکیب رنگ‌ ها، را برای خواننده تشریح می‌ کند و به‌واسطه عکس‌ هایی گویا و هنری، سهولت بیشتری در این کار به وجود آورده است. مشخصه رنگ‌ های مختلف، تضادهای رنگ‌ ها، توافق‌ های رنگ‌ ها، منبع‌ های نور، ساخت تصویر و ترکیب رنگ‌ها، و اطلاعات فنی، فصول کتاب را تشکیل می‌ دهند.

چاپ دوازدهم این اثر در 107 صفحه خشتی بزرگ، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 90000 تومان به همت انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

مخاطبان برای تهیه این کتاب می‌ توانند از طریق فروشگاه با شماره 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شماره 66415401 تماس بگیرند.
همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

 

تصاویر

امتیاز شما