امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

رسانه استانی زنجان حامی کارگران و بررسی مشکلات آن ها

مشاهده ۵۰۱
۱۳۹۹/۱۰/۲۳- ۱۵:۱۰

رسانه استانی زنجان آمادگی دارد که در برنامه‌ های مطالبه محور خود مشکلات کارگران را مطرح و پیگیری کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس خانه کارگر و تنی چند از مسئولان این تشکل با حضور در صداوسیمای مرکز زنجان با رئیس رسانه استانی دیدار و تبادل نظر کردند.

مدیرکل مرکز در این دیدار با اشاره به شرایط دشوار حاکم بر محیط کار و تولید تصریح کرد: کارگران در صف اول جهاد اقتصادی و تولید کشور هستند و باید امنیت شغلی، تأمین معیشت و مسکن جامعه کارگری در اولویت قوانین و برنامه ریزی‌ ها قرار گیرد.

لطیفی، ساماندهی 130 هزار نفر از کارگران در حوزه مسکن را مهم ارزیابی کرد و افزود: رسانه استانی این آمادگی را دارد که در برنامه‌ های مطالبه محور، این مشکل را مطرح و پیگیری کند.

او با تاکید بر این مطلب که کارگران به عنوان سرمایه‌ های انسانی در هر کشوری نقش محوری در تحولات و مناسبات مختلف آن جامعه دارند افزود:  صداوسیما آماده حمایت بیش از پیش از این قشر زحمتکش و بررسی مشکلات و چالش های آن‌ها در مسیر برون رفت از مشکلاتشان به ویژه تأمین مسکن و فراهم کردن تسهیلات ویژه برای تهیه مسکن برای این قشر  در قالب برنامه مختلف با مشارکت و همراهی نهادهای ذیربط به ویژه خانه کارگر استان است.

دبیر خانه کارگر استان هم با تشکر از توجه ویژه رسانه استانی به مقوله کار و کارگر تصریح کرد: جامعه کارگری استان 130هزار نفر هستند که 11 هزار نفر در خانه کارگر عضویت دارند.

نجاری ارزش گذاری بر نقش کارگر در جامعه توسط نهادها و دستگاه‌ های ذیربط را مهم دانست و افزود: در حال حاضر کارگران جامعه به عنوان یک مؤلفه در اقتصاد مقاومتی، جایگاه و پایگاه محکم و قابل دفاعی ندارند تا بتوانند در دوام و استحکام اقتصاد نیز نقش ایفا کنند که از مهمترین مشکلات آن‌ها می توان به نیاز به خدمات بهداشت و درمان تکمیلی، مسکن ارزان قیمت و امنیت اشتغال اشاره کرد.

دبیر خانه کارگر استان با اشاره به خدمات این تشکل گفت: توزیع سبد غذایی ارزان قیمت، آموزش های ضروری مانند حسابداری، کارآفرینی، اقتصاد و هنر از جمله فعالیت های خانه کارگر است که امیدواریم با همراهی صداوسیما، امکانات و عملکرد این تشکل مردم پایه بیش از پیش به اطلاع مردم استان رسانده شود.

وی در این دیدار از عملکرد ارزشمند صداوسیما در آگاه سازی جامعه برای مقابله با بیماری کرونا در یک سال گذشته نیز قدردانی کرد.

امتیاز شما