امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
قائم مقام سازمان صدا و سیما در مراسم تکریم و معارفه سرپرست رادیو قرآن
قائم مقام سازمان صدا و سیما در مراسم تکریم و معارفه سرپرست رادیو قرآن

سنت های قرآنی که به دست فراموشی سپرده شده باید احیا شود

مشاهده ۲۵۳
۱۳۹۹/۱۱/۱۳- ۱۴:۲۱
تعداد بازدید:253

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم تکریم و معارفه مدیر اسبق رادیو قرآن و سرپرست جدید این شبکه رادیویی بر اهمیت احیای سنت های قرآنی و ترویج قرائت قرآن تآکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام موسوی مقدم در این مراسم با بیان اینکه در عرصه تفسیر عرفانی کلام خداوند کمتر کار شده است، گفت: بتدای قرآن بسم الله الرحمن الرحیم آمده است که دربرگیرنده همه قرآن کریم است و در ابتدای همه آیات قرار گرفته است و بدون نام خدا نمی توان هیچ کلمه ای را از زبان جاری کنیم یا کاری را آغاز کنیم.  قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه گفت: در این ۴۴ سال هرکجا از این صراط مستقیم فاصله گرفتیم ضربه خوردیم. باید در مسیر مستقیم استقامت داشته باشیم تا اهداف صراط مستقیم محقق شود و امید که خداوند همه ما را توفیق دهد تا بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

موسوی مقدم با اشاره به رسالت و دلیل ایجاد رادیو قرآن تصریح کرد: باید بر فصاحت و بلاغت در این شبکه کار شود تا معارف قرآنی بر روی مخاطب اثرگذار باشد و همه بخش ها و برنامه‌ها باید در این راستا باشد. قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما برنامه ریزی با توجه به نگاه مخاطب ، درگیر کردن مخاطب و استفاده از نظرسنجی مخاطب برای برنامه ریزی در شبکه را دلیل کسب رتبه اول رادیو قرآن در بین شبکه‌های تخصصی و رتبه چهارم در بین کلیه شبکه‌های رادیویی دانست و بیان کرد: باید درگیر کردن و بهره بردن از نظرات مخاطب در اولویت قرار گیرد. نکته دیگر استفاده از آیات قرآن با دقت و معرفی نکات دقیق قرآنی و مفهومی‌برای مردم می‌باشد.

موسوی مقدم افزود: رادیو قرآن و کل شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی باید دربرگیرنده علوم قرآنی باشد و نظارت برای انتقال مفاهیم قرآنی باید به واسطه شبکه رادیویی قرآن صورت پذیرد.

 وی با اشاره به آموزش قرآن برای کودکان و نوجوانان و ترویج قرائت قرآن در شبکه‌ها به خصوص در شب های جمعه گفت: سنت های قرآنی که به دست فراموشی سپرده شده باید احیا شود و قرآن به منازل بیاید و احیا شود تا انشاالله در مجموع معارف قرآنی در سراسر کشور سایه افکند و همه زیر آن قرار گیریم.

 ایران عزیز کشور قرآن است

معاون صدای رسانه ملی نیز ببا بیان اینکه حساس ترین لحظه برای انسان لحظه جدا شدن از دنیاست و کلماتی که در این لحظه بر زبان می‌آورد مهمترین کلمات دوران زندگی است گفت:قرآن ناطق امیرمومنان حضرت علی علیه السلام در آخرین دقایق حیات شریفش می فرماید: الله الله فی القرآن. ایشان خطاب به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) وصیت می‌کنند من اول به شما دو نفر وصیت می‌کنم و سپس به هر کسی که این وصیت من به او برسد؛ خدا را خدا را در نظر بگیرید و در عمل به قرآن از دیگران سبقت بگیرید.این نشانه اهمیت قرآن در کلام حضرت علی علیه السلام است . وی با بیان اینکه هر کسی قدمی در راه اعتلای جمهوری اسلامی ایران بردارد قدمی قرآنی برداشته است گفت: این نظام ، یک نظام قرآنی است و ایران عزیز کشور قرآن است.وی با تشکر از زحمات مجتبی ایزدی ابراز امیدواری کرد، منصور قصری زاده هم که خود از اهالی قرآن است برای  اعتلای این رادیو سعی و تلاش کند.

اقدامات محوری برای اعتلای شبکه قرآن

مجتبی ایزدی با بیان اینکه با تمام توان در مسیر مسئولیتم با دو رویکرد، کارهای ریشه ای وزیر بنایی و حفظ گنجینه‌ها و سرمایه‌های رادیو قرآن که میراث این شبکه است ،حرکت کنم به  ۵ اقدام محوری شبکه قرآن شامل:نهضت تولید برنامه‌های کوتاه برای ضاعقه مخاطب؛ بازتنظیم جدول پخش با رویکرد نظرسنجی‌های متعدد از مخاطب و بر مبنای عقل و خرد جمعی؛راه اندازی رادیو ترتیل به صورت مستقل که نظام نامه آن در سال ۹۶ نوشته و راه اندازی شد و در واقع یک رادیو قرآن جدیدی برای رسانه ملی شکل گرفت و این باعث افتخار رسانۀ ملی است؛ تأسیس ۷ بانک گنجینه ای که ۲۵ هزار محتوا دارد و میتواند بانک قرآنی جهان اسلام باشد و اقدام محوری در رادیو قرآن و کسب رتبه اول رادیو قرآن در بین شبکه‌های تخصصی و رتبه چهارم در بین کلیه شبکه‌های رادیویی اشاره کرد.

پرداختن به قرآن فقط در شبکه قرآن خلاصه نمی‌شود

 منصور قصری زادی سرپرست جدید رادیو قرآن نیز تاکید بر اینکه در راه خدمت به قرآن هرچه انجام دهیم کم است و به محضر قران بدهکار هستیم ،گفت: همه عزیزان در نظام مقدس جمهوری اسلامی‌به طور غیر مستقیم در حال انجام کار قرآنی هستند . اما رادیو قرآن خدمت مستقیم می‌کند و اگر انسان فکر کند از عهده این مسئولیت سنگین به طور کامل بر می آید، اشتباه است.. وی افزود: پرداختن به قرآن فقط در شبکه قرآن خلاصه نمی‌شود و ان‌شاءالله در شبکه‌های دیگر نیز به کلام خدا بیشتر پرداخته شود.  در پایان این مراسم دکتر وحید عسلی به عنوان مشاور و مدیر هماهنگی و نظارت فضای مجازی معاونت صدا معرفی شد.

امتیاز شما