امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

راهیابی نمایش«قلیان اویونی» به جشنواره تئاتر فجر

مشاهده ۴۰۳
۱۳۹۹/۱۱/۱۵- ۰۸:۵۹

نمایش«قلیان اویونی» که با همکاری واحد نمایش صداوسیمای مرکز زنجان تولید شده، به بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی سی ‌و نهمین جشنواره تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کارگردان نمایش «قلیان اویونی» از راهیابی این اثر به جشنواره تئاتر فجر خبر داد و گفت: نمایش «قلیان اویونی» با همکاری واحد نمایش صدا و سیمای مرکز زنجان تولید شده و در قالب طنز به توصیف برخی از آیین‌های سنتی استان زنجان می‌پردازد.

حمیدرضا قزلباش افزود: آیین قلیان اویونی در زمان‌ های قدیم در مجلس بزرگان برای تفریح و سرگرمی آن‌ها توسط هنرمندان اجرا می‌ شد که البته از این آیین برای ایجاد صلح و آشتی در دعواهای خانوادگی نیز استفاده می‌ شد.

وی اجرای این نوع نمایش ها را موجب احیای موضوعات بومی و سنتی مربوط به گذشته که  ریشه در فرهنگ ما دارد، دانست.

کارگردان نمایش«قلیان اویونی» تصریح کرد: نمایش قلیان اویونی از استان زنجان، جزء نمایش‌های راه‌یافته به بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی سی ‌و نهمین جشنواره تئاتر فجر است که از ۱۱ تا ۲۱ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

این نمایش به نویسندگی علیرضا فرید راد و هنرمندی محمدولی فروتن، جلال نوری، رضا جنتی، علی رضایی، زهره مسلمیون، متین اجاق فقیهی، علی عباسی، علی مهاجری، مبینا فیروزی، فرهاد ابوالفضلی و علیرضا فرید راد تهیه شده است.

امتیاز شما