امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

مرور «این هفته در تاریخ» هیسپان تی‌وی؛ از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا آزادی ماندلا

مشاهده ۲۶۱
۱۳۹۹/۱۱/۱۹- ۱۴:۵۱

شبکه هیسپان تی وی در برنامه «این هفته در تاریخ» (Esta semana en la historia) به موضوعات پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خشم مسلمانان جهان از اهانت به ساخت پیامبر (ص)، آزادی نلسون ماندلا و انقلاب مردم بحرین می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «این هفته در تاریخ» که به مرور مهم‌ترین اتفاقات در تاریخ اشاره دارد و رویدادهای مرتبط را با استفاده از تصاویر آرشیوی و گفتارمتن برای مخاطبان توضیح می دهد، در این قسمت نگاهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال 1357 خواهد داشت که به برچیده شدن رژیم شاهنشاهی ختم شد.

در این برنامه ضمن پرداخت به مجموعه اتفاقاتی که در ایام دهه فجر منجر به پیروزی انقلاب اسلامی‌شد، همچنین به ماجرای توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) پرداخته و اعتراضات و خشم گسترده مسلمانان در کشورهای مختلف جهان به تصویر کشیده می‌شود.

در ادامه برنامه به آزادی نلسون ماندلا از زندان هم اشاره خواهد شد که با شادی هزاران سیاهپوست همراه بود. او در بدو آزادی خطاب به ده‌ها هزار هوادار خود گفت: «به نام صلح، دموکراسی، و آزادی برای همه، به شما درود می فرستم».

بخش دیگر این برنامه به انقلاب 14 فوریه بحرین اختصاص دارد که با استفاده از تصاویر و اطلاعات مربوط، این اتفاق برای مخاطبان نمایش داده خواهد شد.

«این هفته در تاریخ» کاری از واحد تولید برنامه‌های شبکه هیسپان تی وی است که در طول هفته از دوشنبه تا یکشنبه هفته بعد، در چند نوبت از این شبکه اسپانیایی زبان پخش می‌شود.

امتیاز شما