امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

«علمی‌ شو» شبکه فارس همراه با دانش آموزان در فضای مجازی

مشاهده ۵۳۳
۱۳۹۹/۱۱/۳۰- ۰۹:۳۲

برنامه«علمی‌ شو» کاری از معاونت فضای مجازی صداوسیمای فارس است که با همکاری آموزش و پرورش استان، ویدیوهای آزمایش های علمی از طریق کانال های توزیع آموزش و پرورش و نرم افزار شاد در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«علمی‌ شو» با ایجاد جریانی علمی همراه با نشاط تلاش می‌کند یادگیری مباحث آموزشی را با اجرای آزمایش های جذاب و هیجان انگیز برای دانش آموزان لذت بخش کند و نگرش و شور و شوق همراه با تفکر در بین دانش آموزان نسبت به مفاهیم علوم تجربی ایجاد شود.

این برنامه کاری از معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز فارس است که با همکاری آموزش و پرورش استان، ویدیوهای آزمایش های علمی از طریق کانال های توزیع آموزش و پرورش و نرم افزار شاد در اختیار دانش آموزان قرار می‌ گیرد.

همچنین در این برنامه با طراحی پویش«علمی‌ شو» برای هر آزمایش، یک چالش تعریف و از دانش آموزان خواسته می‌شود تا خود آزمایش را انجام دهند و علت آزمایش را دریابند، سپس به قید قرعه به افرادی که در این پویش شرکت می‌ کنند، جوایزی اهدا می‌شود.

همچنین در پویش«علمی‌ شو» با تدوین تولیدات کاربرساخته و انتشار آنها در فضای مجازی به نشانی @elmisho.tv ، علاوه بر انگیزه دادن به دانش آموزان، زمینه رشد خلاقیت های فردی و اجتماعی و شکوفایی استعدادها و خوداکتشافی‌های علمی آنان فراهم می‌ شود.

گفتنی است برنامه «علمی‌ شو» به تهیه کنندگی و اجرای زهرا غلامی در 40 قسمت تهیه شده است.

تصاویر

امتیاز شما