امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

انتشار کتاب«اندیشه سهروردی؛ دیدگاه‌ های فلسفی استاد غلامحسین دینانی» در سروش

مشاهده ۲۶۵
۱۳۹۹/۱۲/۰۲- ۱۲:۵۷

انتشارات سروش کتاب«اندیشه سهروردی؛ دیدگاه‌ های فلسفی استاد غلامحسین دینانی»را با تحقیق و تدوین اسماعیل منصوری‌ لاریجانی، از مجموعه کتاب‌ های برنامه تلویزیونی «معرفت» منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در مقدمۀ کتاب آمده است: شهاب‌الدین یحیی‌بن حبش‌بن امیرک سهروردی در 549 ه.ق در قریۀ سهرورد، نزدیک زنجان، متولد شد. سهرورد، روستایی است که در قدیم مسکن کشاورزان دانشمند بود و سکنۀ آن روستا یه علم و دانش علاقه داشتند و با اینکه زراعت می‌کردند، فرزندان خود را به مکتب می‌فرستادند تا درس بخوانند.

شهاب‌الدین بعد از اینکه خواندن و نوشتن آموخت، پدرش او را به مراغه (که آن موقع از شهرهای بزرگ بود و چند سال بعد از آن تاریخ، خواجه نصیرالدین طوسی زیج معروف مراغه را به دستور هلاکوخان در آن ساخت) فرستاد.

شهاب‌الدین سهروردی مقدمات علوم را در مراغه، نزد مجدالدین جیلی، فراگرفت و پس از آن، عازم اصفهان شد. در آن زمان، در اصفهان دانشمندی به نام ظهیرالدین قاری تدریس می‌کرد. شهاب‌الدین سهروردی همۀ علوم آن زمان را نزد وی فراگرفت و در شانزده سالگی از تحصیل علم و تلمذ نزد استادان بی‌نیاز شد. شهاب‌الدین سهروردی ضمن تحصیل چنین استنباط کرده بود که موجودات دنیا از نور به وجود آمده‌اند و انوار به یکدیگر می‌تابند، و آن تابش متقابل را اشراق خواند و به همین دلیل، لقب «شیخ اشراق» را یافت.

چاپ نخست این اثر در 168 صفحۀ رقعی، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 35000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرید. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنید.

تصاویر

امتیاز شما