امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
دکتر علی عسکری در آیین آغاز پویش «ایران مهربان»:
دکتر علی عسکری در آیین آغاز پویش «ایران مهربان»:

مشارکت رسانه ملی در پویش جذب حامی‌برای ایتام/ تلاش برای ترویج سبک زندگی ایمانی

مشاهده ۵۱۹
۱۳۹۹/۱۲/۰۵- ۱۹:۵۵
تعداد بازدید:519

در آستانه میلاد امام علی (ع) بزرگ‌ترین جشن گل‌ریزان سال برای ایتام ایران با حضور رئیس رسانه ملی، وزیر آموزش‌وپرورش، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر و جمعی از خیرین در مرکز همایش‌های وزارت کشور برگزار و پویش «ایران مهربان» آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم که باهدف تکریم و کمک به معیشت محسنین و ایتام برگزار شد، دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی گفت: این مراسم آغازگر پویش «ایران مهربان» است که در زمینه جذب حامی‌برای ایتام از ولادت حضرت علی (ع) تا شهادت آن حضرت برپا خواهد شد.

وی افزود: مشارکت در این پویش را یکی از افتخارات رسانه ملی می‌دانم که به برکت امیرالمؤمنین (ع) شکل‌گرفته و صداوسیما هم در آن نقشی خواهد داشت و امیدواریم برکات فراوان این طرح نصیب ما هم شود.

دکتر علی عسکری برگزاری چنین مراسمی را نزدیک شدن به مسیر عدالت علوی دانست و بیان کرد: برقراری عدالت یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است. هرچند تا رسیدن به آن هدف اعلا فاصله زیادی داریم، اما تلاش می‌کنیم با الگو گرفتن از سلوک و منش مولا علی (ع) ادامه‌دهنده راه ایشان باشیم.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پویش «ایران مهربان» گفت: این رویداد بزرگ باهمت خیرین بزرگوار و نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد بین‌المللی غدیر و... شکل‌گرفته است و امیدوارم باهمت جمعی گامی‌بزرگ برای معیشت ایتام و محسنین برداشته شود.

دکتر علی عسکری در ادامه با تأکید بر نقش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در این پویش افزود: هم‌اکنون شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ملی و استانی آماده حمایت و همراهی این پویش هستند و همکاران ما در رسانه ملی سهم خود را به این مراسم ادا خواهند کرد.

وی با تأکید بر حمایت رسانه ملی از تولیداتی با موضوع انفاق گفت: همچون گذشته، تمام پویش‌هایی را که در این حوزه شکل‌گرفته است، همراهی و حمایت می‌کنیم و در این خصوص همه شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ملی و استانی را به خدمت خواهیم گرفت.

رئیس رسانه ملی بابیان اینکه یکی از موضوعاتی که در قرآن بسیار روی آن تکیه شده مسئله انفاق درراه خدا است، تصریح کرد: انفاق یکی از ارکان تقوا است. در آیه دهم سوره «حدید» پس از فتح مکه می‌خوانیم کسانی که قبل از پیروزی انفاق و جهاد کردند با کسانی که بعد از پیروزی انفاق کردند، مساوی نیستند و انفاق‌کنندگان درجه‌شان بزرگ‌تر و مقام بالاتری نزد خداوند دارند.

دکتر علی عسکری افزود: امیدواریم رسانه ملی در این اجر کبیر سهیم باشد و خود را نماینده‌ای برای انفاق به ایتام و نیازمندان بداند.

رئیس رسانه ملی در ادامه تصریح کرد: صدقه دادن موجب تطهیر قلوب می‌شود و بهترین هدیه برای روح انسان‌هاست.

وی انفاق و توجه به یتیمان را سبک زندگی ایمانی دانست و گفت: رسانه ملی این سبک زندگی را سرلوحه برنامه‌های خود قرارداده ‌است و خود را موظف کرده با تولیدات متنوع، مخاطبان را با سبک زندگی ایمانی که انفاق و کمک به ایتام نیز جزئی از آن است، آشنا کند.

دکتر علی عسکری در ادامه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی موجود گفت: زمانه ما، زمانه آرامش نبوده است. ما همواره در تحریم بوده و هستیم؛ اما ایستادگی می‌کنیم و شاهدیم تحریم‌ها ریشه‌های ما را محکم‌تر کرده است. با همه دشواری‌ها نباید از حال یکدیگر، خصوصاً ایتام غافل شویم و در شرایط کنونی وضعیت آنان را که با کرونا نیز آمیخته‌شده و شرایط را سخت‌تر کرده است، درک کنیم.

وی با قدردانی از خیرین و نهادهایی که به ایتام توجه می‌کنند، گفت: من به‌شخصه در مقابل کسانی که به ایتام توجه می‌کنند، احساس عجز و کوچکی دارم و آن‌ها را همواره تکریم می‌کنم.

رئیس رسانه ملی در پایان خطاب به حاضران گفت: رسانه ملی با اتکا به شبکه‌های ملی و استانی پای‌کار شما خیرین است و همکاری با نهادهای مرتبط را وظیفه و افتخار خود می‌داند.

 

رسانه ملی؛ حامی‌بزرگ «ایران مهربان»

در ادامه این مراسم سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اجرای طرح ملی «ایران مهربان» که باهدف جذب هرچه بیشتر حامی‌برای فرزندان نیازمندان آغازشده و ابراز امیدواری به اینکه در سال ۱۴۰۰ هیچ‌یک از فرزندان ایتام و محسنین کشور بدون حامی نباشند، خبر داد: ۳۲۲ هزار نفر از فرزندان این قشر مظلوم از جامعه نیازمند حامی هستند و باید برای هر کدام از آن‌ها حامی‌بیابیم.

وی رسانه ملی را یکی از حامیان بزرگ این طرح دانست و گفت: اطلاع‌رسانی و تشویق مردم به شرکت در این پویش را مدیون سازمان صداوسیما هستیم و امیدواریم امسال نیز این طرح تا پایان ماه رمضان با موفقیت به سرانجام برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر و امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که به اهمیت اکرام یتیمان و انفاق و حضور پررنگ مردم و خیرین در این پویش اشاره‌کردند و ساماندهی معیشت و رفع بخش عمده‌ای از مشکلات خانواده‌های ایتام را از دیگر اهداف این پویش دانستند.

در پایان این مراسم، با معرفی تعدادی از خیرین بزرگ و حامیان ایتام، طرح «ایران مهربان» در سراسر ایران آغاز شد.

امتیاز شما