امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

«زیرچتر ترانه» مسابقه نوروزی رادیو صبا شد

مشاهده ۳۰۲
۱۳۹۹/۱۲/۱۰- ۱۳:۴۸

برنامه«زیر چتر ترانه» که مسابقه خوانندگی با حضور علاقه مندان، کارشناسان و هنرمندان عرصه موسیقی کشور است، با شیوه و داوران جدید، ایام نوروز از رادیو صبا پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رضا عزتی، تهیه کننده مسابقه«زیر چتر ترانه» درباره تفاوت های این دوره از مسابقات گفت: مسابقه«زیرچتر ترانه» برای نوروز به شیوه ای متفاوت آماده شده است، این دوره شامل آزمون ورودی است که داوران از بین 20 شرکت کننده که به این مرحله راه یافته اند، 9 شرکت کننده را انتخاب می‌کنند تا در سه گروه 3 نفره به  رقابت بپردازند.
وی افزود: بر خلاف سایر مسابقات مشابه،  شرکت کنندگان برای رسیدن به مرحله نهایی باید از 4 چالش طی چهار برنامه عبور کنند، این چالش ها شامل «اجرای ترانه پاپ» ، «اجرای آواز»، «اجرای ترانه ای با موضوع خاص» و «اجرای یک ترانه به انتخاب داوران برنامه» است. پس از چهار برنامه شرکت کنندگانی که بیشترین امتیاز را کسب کردند،  به مرحله نهایی راه می یابند. مرحله نهایی نیز به همین صورت اجرا می‌شود تا روز 12 فروردین برنده فصل نوروزی مسابقه «زیر چتر ترانه»معرفی شود.
 عزتی درباره داوران مسابقه خاطرنشان کرد: محمدرضا عیوضی، مازیار عصری و مهرداد یکتا از خوانندگان  شناخته شده عرصه موسیقی، داوری این دوره از مسابقات را برعهده دارند. همچنین گویندگی و اجرای این برنامه برعهده مهبد قناعت پیشه است که خود در حوزه خوانندگی و موسیقی  تجربه‌هایی داشته است.
تهیه کننده مسابقه«زیر چتر ترانه» در پایان گفت: این مسابقه در سال 1400 با دور خیز مناسبت تری بگزار خواهد شد و قرار است این مسابقه به یک مسابقه مرجع در حوزه استعداد یابی موسیقی تبدیل شود.
گفتنی است پخش مسابقه«زیر چتر ترانه نوروزی» از 21 اسفند همزمان با مبعث با سعادت رسول اکرم(ص) آغاز می‌شود. این برنامه تا پایان تعطیلات نوروزی هر روز ساعت 15 از رادیو صبا روی آنتن می رود.

امتیاز شما